Ładuję...

Gwarancja na rower

26/08/2020
Gwarancja na rower

Wszyscy chcielibyśmy, żeby nasz nowy rower działał bez zarzutu od pierwszego dnia aż do samego końca. Niestety, mamy do czynienia ze skomplikowaną maszyną (nowoczesne rowery mają ponad 100 części!), która jest intensywnie użytkowana i produkowana na szeroką skalę. Wady fabryczne się zdarzają.
Co w takim wypadku?
Oczywiście możesz po prostu do nas przyjechać albo napisać i niczym więcej się nie przejmować, ale wychodzimy z założenia, że jako konsument powinieneś wiedzieć jak najwięcej.

Ile jest gwarancji na rower?
Co obejmuje gwarancja?
Jak zgłosić reklamację?
Gwarancja na rowery różnych producentów.
Czy kupując rower przez internet tracę gwarancję?

Możesz mieć dużo pytań i wątpliwości. Po kolei!

Co obejmuje gwarancja na rower?

Producenci bardzo dokładnie określają warunki reklamacji i napraw gwarancyjnych. Wiadomo, że rower ulega zużyciu, szczególnie przy jeździe wyczynowej. Jeżeli (skrajny przykład) kupisz Unibike’a Energy i zabierzesz go na downhill, raczej nie dostaniesz od nas drugiego.
Gwarancja na rower obejmuje wady fabryczne i ukryte, które mogą się pojawić w czasie użytkowania. Chyba najczęściej spotyka się pęknięcie ramy, ewentualnie jej skrzywienie. Inne przykłady to defekty kół, asymetria widelca, pęknięcie osi mechanizmu korbowego.
Gwarancją nie są za to objęte skutki normalnej albo nadmiernej eksploatacji, takie jak: zużycie łańcucha, uszkodzenia mechaniczne, przebita dętka, wygięcie wspornika siodła itp.

Gwarancja rowerowa różnych producentów

Zgodnie z polskim prawem otrzymujemy 2-letnią gwarancję na osprzęt. Co do ram, niektórzy producenci wydłużają ten czas, ręcząc tym samym za jakość swoich produktów.

Gwarancja na ramę:

  • Dartmoor, NS Bikes, Mongoose: 2 lata
  • Rondo: 3 lata
  • Unibike: 5 lat / dożywotnia z wypełnioną kartą gwarancyjną
  • Giant: 5 lat / dożywotnia po rejestracji roweru na stronie
  • Trek, Specialized, Cannondale: dożywotnia

Gwarancja obowiązuje od dnia zakupu.

Przegląd “0” i przegląd gwarancyjny

Gwarancja producenta obowiązuje tylko, jeśli kupujesz nowy rower w całości.

Każda marka zastrzega, że rowery dostarczane klientowi niekompletne albo bez przeglądu “0” nie są objęte gwarancją!

Przegląd zerowy to inaczej złożenie i wyregulowanie roweru przez autoryzowanego mechanika. Kiedy dostajesz swój rower, ma on być 100% gotowy do jazdy, przygotowany przez przeszkolonych serwisantów. W przeciwnym razie producent wycofuje się ze swojej odpowiedzialności.

Zawsze po zakupie sprawdź datę przeglądu zerowego w karcie gwarancyjnej.

Inaczej możesz mieć duży problem na drodze dochodzenia swoich praw.
Kolejnym krokiem, który warto podjąć, żeby w pełni cieszyć się z jazdy i z pełnej gwarancji, jest przegląd gwarancyjny po ok. 100-200 przejechanych km i 1-3 mies. użytkowania.

UWAGA: sprawdź w karcie gwarancyjnej, kiedy zrobić przegląd! W rowerach Specialized to 3 miesiące, ale w Unibike już tylko 1 miesiąc. Zależy od producenta.

To dobra okazja, żeby sprawdzić, jak nowy rower sprawuje się w warunkach terenowych i jak się do Ciebie dopasowuje. Pozbędziesz się wszelkich drobnych usterek i będziesz pewien, że już nic nie stoi między Tobą a kolejnymi setkami, tysiącami kilometrów.

Pierwszy serwis gwarancyjny roweru to koszt ok 20-100 zł (z niechlubnymi wyjątkami powyżej tej kwoty).

Po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym dobrze jeździć do serwisu przynajmniej raz w roku - większość producentów wymaga tego, żeby utrzymać dożywotnią gwarancję, ale my polecamy wybrać się na przegląd roweru dla samego spokoju ducha. Warto wiedzieć, że wszystko gra.

Jeżeli kupujesz rower w zaufanym sklepie, możesz liczyć na niższy koszt przeglądu.

Gwarancja na rower a zakupy przez internet

Gwarancja producenta obowiązuje tylko w przypadku zakupu roweru złożonego, w 100% gotowego do jazdy!

Przy zakupie roweru w internecie będziesz miał z tym problem. Większość sklepów wysyła rowery z odkręconymi kołami i kierownicą, po to, żeby zmieścić je w kartonach. Żaden producent się pod tym nie podpisuje, ale sklepy nie napiszą przecież wprost: “wysyłka roweru bez gwarancji”.
Co w takiej sytuacji z klientem?

No cóż… Znajdziesz pojedyncze sklepy, które próbują to obejść i wysyłają rowery do swoich partnerskich serwisów / punktów odbioru, gdzie te są montowane i udostępniane klientowi do odbioru osobistego.
Trochę niewygodne, prawda?

Na szczęście istnieje też sklep, który dostarczy rower złożony i w 100% gotowy do jazdy wprost pod Twoje drzwi!
Opatentowaliśmy technologię wysyłki roweru na specjalnej platformie. Dzięki temu zapewniamy Tobie jako klientowi pełną oryginalną gwarancję producenta, a rower możesz zamówić z każdego miejsca w Polsce i wszędzie Ci go dowieziemy.
Jesteśmy szalenie dumni z tego, że udało nam się opracować ten unikalny na skalę kraju sposób wysyłki rowerów.
Chcemy cały czas wychodzić naprzeciw Twoim potrzebom i dlatego zobowiązujemy się do wysyłki roweru w 100% gotowego do jazdy za darmo, w 24h.

Jak to wygląda?

Gwarancja na rower - podsumowanie

Na koniec mamy dla Ciebie jeszcze kilka przydatnych informacji dotyczących gwarancji na rower. Po pierwsze, zachowaj dowód zakupu! Bez niego nie będziemy mogli nic zrobić.

Po drugie - czas. Nie zwlekaj ze zgłoszeniem usterki. Nie przynoś wadliwej części, tylko przyprowadź cały rower. Najlepiej nie próbuj nic samemu regulować.
Warto wiedzieć, że sklep i producent mają ograniczony czas, żeby ustosunkować się do Twojej reklamacji - jest to 14 lub 30 dni w zależności od karty gwarancyjnej.

I ostatnie - my też jesteśmy ludźmi. My też nie lubimy reklamacji, ale zrobimy wszystko, żeby przeprowadzić ją jak najsprawniej i z korzyścią dla Ciebie. Żaden producent ani sklep nie lubią mieć niezadowolonych klientów.
Naprawdę, wolimy stracić trochę kasy niż Ciebie.

Tagi