Porównanie rowerów górskich: Polygon Siskiu T8 czy Polygon Siskiu T7

2025-04-14
Porównanie rowerów górskich: Polygon Siskiu T8 czy Polygon Siskiu T7

Polygon Siskiu T8, czy Polygon Siskiu T7? Wybór między dwoma generacjami trailowego Asa Szlaków, jak reklamuje go producent, wcale nie jest prosty. Drążymy jednak temat i staramy się znaleźć lidera tego zestawienia

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Rodzina rowerów Siskiu T to jednoślady MTB przeznaczone do jazdy w zróżnicowanym terenie. Są kompromisem między przyzwoitą jakością a atrakcyjną ceną.
  • Polygon połączył w swoich rowerach niezłej jakości komponenty z atrakcyjną ceną.
  • Siskiu T7 jest dostępny w dwóch wersjach — zwykłej i elektrycznej.

Spis treści:

  1. Polygon Siskiu T7 vs Polygon Siskiu T8. Z jakim rowerem masz do czynienia?
  2. Polygon Siskiu T7 - budżetowy trailowy jednoślad
  3. Polygon Siskiu T8 - Drobne usprawnienia, czy rewolucja?
  4. Krótkie zestawienie różnic
  5. Który rower wybrać? Siskiu T7, czy Siskiu T8

Polygon Siskiu T7 vs Polygon Siskiu T8. Z jakim rowerem masz do czynienia?

Seria Polygon Siskiu to budżetowe rowery MTB z gatunku trail. Dzięki zawieszeniu full suspension kolarze mogą poczuć wiatr we włosach nawet w wymagającym terenie. Pracę zawieszenia wspiera unikalny system Linkage Driven Single Pivot, tzw. Faux Bar. Nowoczesna, progresywna geometria, a także możliwość zaadaptowania do konfiguracji Mullet pozwalają na dynamiczną jazdę. Ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości będzie to dobry wybór dla osób zaczynających przygodę z terenowymi szaleństwami. Seria Polygon Siskiu T obejmuje także Syncline C, ułatwiający jazdę z wysoką prędkością i dynamiczne wchodzenie w zakręty. Użytkownicy tych jednośladów spokojnie mogą rywalizować w dyscyplinach XC, Enduro i All Mountain. Modele Siskiu są znane przede wszystkim z zaawansowanych systemach zawieszenia i lekkich, wytrzymałych ram aluminiowych.

Na marginesie warto wspomnieć, że rodzina Polygon Siskiu składa się nie tylko z modeli T, ale także TE, czyli elektryków oraz projektowanych z myślą o zawodach XC Siskiu D. W tym zestawieniu skupiamy się na Siskiu T7 i T8. Wspomnimy też o elektrycznym wariancie Siódemki, czyli T7E.

Przygotowując porównanie, uwzględniliśmy następujące aspekty:

  1. zastosowanie,
  2. specyfikację techniczną,
  3. mocne strony,
  4. ograniczenia,
  5. komfort jazdy i ergonomia,
  6. stosunek jakości do ceny.

W końcowej sekcji artykułu znajdziesz też przejrzystą tabelę, jeżeli nie chcesz przekopywać się przez wszystkie detale techniczne. Całość kończymy krótkim podsumowaniem i rekomendacjami. To tyle, jeżeli chodzi o kwestie organizacyjne, a teraz przechodzimy do konkretów.

Polygon Siskiu T7 - budżetowy trailowy jednoślad

Wszechstronny rower górski Polygon Siskiu T7 to dobry wybór dla pasjonatów jazdy górskiej, którzy chcą pokonywać trudniejsze szlaki. Pełne zawieszenie pod postacią amortyzatora RockShox Recon i dampera Rockshox Deluxe zapewnia pełną kontrolę nad jednośladem nawet na wyboistej, trudnej technicznie ścieżce. Model jest dostępny w dwóch wariantach kołowych - 27,5 cala i 29 cali i dwóch wersjach kolorystycznych, czarno-szarej oraz niebiesko-żółtej.

Polygon Siskiu T7. Specyfikacja techniczna

Siskiu T7 przyciąga wzrok solidną konfiguracją techniczną, która predestynuje go do mocnej jazdy:

  • rama aluminiowa ALX Trailframe, taper H/T,
  • widelec RockShox Recon RL Boost o skoku 150 mm (koła 27,5 cala) lub 140 mm (29 cali),
  • damper Rockshox Deluxe Plus Select 210 mm,
  • manetki Shimano Deore SL-M6100-R,
  • korba Shimano MT-510,
  • kaseta 12-rzędowa 11-51T,
  • tylna przerzutka Shimano Deore RD-M6100,
  • koła Entity XL2 Disc,
  • opona Performance Tire,
  • hamulce hydrauliczne dwutłoczkowe Tektro 735 z tarczami 180 mm.

W rozmiarze M rower waży 15,5 kg bez pedałów.

Mocne strony i ograniczenia

Model Siskiu T w wersji 7 nie jest może jakimś wyznacznikiem jakości, jeśli chodzi o zastosowane komponenty, ale za cenę, w jakiej można go dostać, jest naprawdę dobrze. Shimano Deore to nadal Entry Level i ustępują one grupie XT, czy SLX, ale nadal wyróżniają się płynnym działaniem trwałością i dosyć niską masą. Amortyzacja Rockshox Recon robi robotę w wybieraniu nierówności, jest też łatwy w regulacji. Jeśli nie planujesz skakać z naprawdę dużych wysokości, ten układ zapewni wygodną, miękką jazdę. Zastosowanie wyłącznie tylnej przerzutki ułatwia kontrolę roweru. Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów skutecznie chroni te komponenty przed uszkodzeniem podczas agresywnej jazdy, ułatwia utrzymanie jednośladu w czystości. A przy okazji świetnie wygląda.

Polygon Siskiu T7 - opinia, stosunek ceny do jakości

W sklepie Sprint-rowery.pl model Polygon Siskiu T7 możesz kupić za około 7500 zł. Niech nie zwiedzie cię niska cena. Mówimy tutaj o naprawdę przyzwoitych komponentach, które docenią osoby początkujące i średniozaawansowane z ograniczonym budżetem.

Dwa słowa o Polygon Siskiu T7E

Obok klasycznej siódemki indonezyjski producent rowerów ma w swojej ofercie także jej elektryczny wariant, czyli Siskiu T7E. Cena jest naturalnie sporo wyższa, bo około 23 tysięcy złotych. Co w takim razie otrzymujemy w zamian?

Rama jest ta sama, ale zmieniło się zawieszenie. Zamiast Rockshox znajdziesz tutaj SR Suntour Triar/Aion. Manetki i przerzutka to Shimano SLX, kaseta zaś Shimano Deore. Na tylnym zawieszeniu zastosowano system FlipChip służący do zmiany konfiguracji kół na Mullet. Oczywiście jak na elektryka przystało, znajdziesz tutaj silnik Shimano Steps DU-EP801 z momentem obrotowym do 8 Nm o mocy 250 W i zintegrowaną baterię BT-EN806 o pojemności 630 Wh.

Elektryk Polygon Siskiu T7E to dobry wybór dla osób, które szukają wsparcia przy pokonywaniu wyjątkowo wymagających szlaków i stromych podjazdów.

Polygon Siskiu T8 - Drobne usprawnienia, czy rewolucja?

W sporcie sukces jest sumą wielu drobnych składowych i subtelnych zmian. Czy w przypadku Siskiu T8 można o takich zmianach mówić? Z pewnością tak, choć trudno powiedzieć, aby ta grupa produktów w jakiś drastyczny sposób różniła się od poprzednika. Jeśli dysponujesz kwotą 9 tysięcy złotych, bo za tyle kupisz u nas Siskiu T8, możesz rozważyć dorzucenie półtora tysiąca złotych. Jeśli jednak masz przed tym opory, i na jednoślad wolisz wydać mniejsze pieniądze, różnicę możesz przeznaczyć na solidne oświetlenie rowerowe albo nawigację. Zarówno jeden, jak i drugi element wyposażenia z pewnością przyda się na szlakach.

Polygon Siskiu T8. Specyfikacja techniczna

Trudno powiedzieć, aby w Siskiu T8 zmieniło się mnóstwo elementów. Sprawdź krok po kroku najważniejsze komponenty:

  • rama aluminiowa ALX Trailframe, taper H/T,
  • widelec Fox Rhytm o skoku 150 mm (koła 27,5 cala) lub 140 mm (29 cali),
  • damper Fox Float DPS Special Tuning 210 mm,
  • manetki Shimano SLX M7100,
  • korba Shimano MT-510,
  • kaseta 12-rzędowa 11-51T,
  • tylna przerzutka Shimano SLX RD7100,
  • koła Entity XL2 Disc,
  • opona Performance Tire,
  • hamulce czterotłoczkowe hydrauliczne Tektro 745 z tarczami 180 mm.

W rozmiarze M rower waży 15,2 kg bez pedałów.

Mocne strony i ograniczenia

W nowszej generacji Polygon Siskiu zmieniło się przede wszystkim zawieszenie oraz grupa napędowa Shimano. Zamiast Rockshox znajdziesz tutaj Fox Rhytm/Fox Float. Tak naprawdę zarówno Fox Rhytm, jak i Rockshox RL są klasyfikowane jako Entry-Level, więc raczej nie odczujesz jakiejś drastycznej różnicy w poprawie komfortu jazdy. Z pewnością nie są to zawieszenia, które mogłyby rywalizować z Fox Factory, czy Rockshox Ultimate.

Wymieniono też Shimano Deore na Shimano SLX. Grupa SLX stanowi krok w stronę nieco ambitniejszej jazdy. Zastosowanie lżejszych komponentów — kasety i mechanizmu korbowego Hollowtech — umożliwiło obniżenie masy jednośladu. Nadal możesz cieszyć się płynną zmianą przełożeń, choć boli nieco brak współpracy z inteligentnym systemem zmiany biegów Di2.

Warto też zwrócić uwagę na zmianę w układzie napędowym. Rower Polygon Siskiu T8 wykorzystuje hamulce czterotłoczkowe (Tektro 745), zaś T7 dwutłoczkowe (Tektro 735). Większa liczba tłoków zapewnia większe bezpieczeństwo i lepszą kontrolę roweru w śliskim, trudnym terenie. Średnica tarcz została bez zmian.

Sprawdź naszą recenzję Polygon Siskiu T8

Polygon Siskiu T8 - opinia, stosunek ceny do jakości

Za półtora tysiąca złotych więcej otrzymujesz nieco lepszą grupę napędową i bardziej wydajne hamulce. Skok amortyzacji w obu modelach jest taki sam, choć zmienił się producent zawieszenia. Przed zakupem warto zastanowić się, po jakich trasach będziesz przede wszystkim jeździł. Jeśli należysz do grupy kolarzy, którzy nie boją się żadnej pogody, warto zainwestować w te usprawnienia. W końcu to one złożą się na lepszy czas na mecie.

Krótkie zestawienie różnic

Poniżej znajdziesz przejrzystą tabelę, która pomoże lepiej dostrzec różnice między omawianymi modelami.

Cecha Siskiu T7 Siskiu T8
Rama rama aluminiowa ALX Trailframe, taper H/T rama aluminiowa ALX Trailframe, taper H/T
Widelec RockShox Recon RL Boost Fox Rhytm
Damper Rockshox Deluxe Plus Select Fox Float DPS Special Tuning
Manetki Shimano Deore SL-M6100-R manetki Shimano SLX M7100
Korba Shimano MT-510 Shimano MT-510
Kaseta 12-rzędowa 11-51T 12-rzędowa 11-51T
Tylna przerzutka Shimano Deore RD-M6100 Shimano SLX RD7100
Hamulce hydrauliczne dwutłoczkowe Tektro 735 hydrauliczne czterotłoczkowe Tektro 745

Który rower wybrać? Siskiu T7, czy Siskiu T8

Seria Siskiu stanowi rodzinę jednośladów, gdzie udało się połączyć niezłe komponenty z niską ceną. Jeśli wydatek rzędu 9 tysięcy to kwota, która cię nie przeraża, śmiało bierz Siskiu T9. Wyposażony w nieco lepszy napęd i mocniejsze hamulce będzie ci dobrze służył podczas rajdów. Jeżeli wolisz nieco zaoszczędzić, wybierz Siskiu T7. Gwarantujemy, że też będziesz się na nim świetnie bawił!

Może rowery Siskiu nie mogą rywalizować z markami Trek, czy Giant, jeśli chodzi o jakość stosowanego osprzętu, ale wyróżniają się za to niską ceną. Będą świetnym wyborem dla osób, które nie chcą drenować portfela, ale oczekują od roweru wszechstronności.

Tagi
Polecane produkty