Poznaj nasz bestseller – Polygon Tambora G7

25/04/2024
Poznaj nasz bestseller – Polygon Tambora G7

Polygon Tambora G7 to przejaw azjatyckiej ekspansji w świecie rowerowym. Sprzedajemy go w dużych ilościach, a klienci są zachwyceni tym rowerem. Dlaczego tak jest? Czym wyróżnia się na rynku? Wyjaśniamy!

Spis treści:

  1. Polygon Tambora G7
  2. Przeznaczenie i styl jazdy idealny dla Polygon Tambora G7
  3. Innowacyjne technologie zastosowane w Polygon Tambora G7
  4. Czy Polygon Tambora G7 to rower dla Ciebie?

Polygon Tambora G7

Polygon Tambora G7 zaprezentowany w 2024 roku to propozycja, która całkiem skutecznie zamieszała na rynku.

To gravel z napędem 1 × 12, ramą z włókna węglowego i kołami z carbonu, który wyceniono poniżej 13 000 zł. Konkuruje niemal z wszystkim, co jest na rynku i stanowi bardzo poważny wariant zakupowy dla kogoś, kto szuka gravela do jazdy sportowej i „włóczenia” się po lesie.

Nazwa jednośladu pochodzi od największej w dziejach erupcji wulkanu. Charakter jednośladu ma nawiązywać bezpośrednio do sił natury, mocy i nieposkromionego potencjału. Czy się udało? Naszym zdaniem jest to jeden z ciekawszych graveli na rynku!

Recenzję tego modelu znajdziecie na naszym kanale YouTube. Zaglądajcie!

Przeznaczenie i styl jazdy idealny dla Polygon Tambora G7

Polygon Tambora G7 zaprojektowano z myślą o miłośnikach graveli. Oferuje wszechstronność, którą doceni każdy, kto chce połączyć świat jazdy terenowej z gładkimi asfaltami.

Dzięki swojej specyfikacji i geometrii Tambora G7 jest przystosowany do jazdy w zróżnicowanych warunkach terenowych – od płaskich, szutrowych dróg, przez leśne ścieżki, aż po trudne technicznie singletracki. 

Model Tambora G7 ma szerokie opony, które zapewniają odpowiednią przyczepność na większości powierzchni. W naszej recenzji zauważyliśmy to, że warto pomyśleć o wymianie ich na coś lepszego, gdy planujesz jazdę terenową. 

Dobrze, że producent przewidział gniazda montażowe. To pozwoli na założenie do Tambora G7 dodatkowych akcesoriów. Gdy zajdzie taka potrzeba, to zainstalujesz w tym rowerze bagażnik, błotniki i dodatkowe torby do bikeapckingu. Jednocześnie, rama nie straci przez to swojego „racingowego” charakteru. Dzięki temu jest to naprawdę ciekawa opcja dla kogoś, kto chce niezawodnego sprzętu na etapowy wyścig gravelowy.

Mamy wrażenie, że to rower skierowany do świadomych użytkowników, którzy szukają lekkiego i komfortowego roweru. Rama, koła i sztyca wykonane są z włókna węglowego, a rower waży poniżej 10 kilogramów. W tej cenie jest to absolutny hit.

Przeczytaj także: Gravel do 10000 – zestawienie modeli wartych uwagi 

Innowacyjne technologie zastosowane w Polygon Tambora G7

Polygon Tambora G7 wyróżnia się szeregiem innowacyjnych technologi, które mają na celu poprawę komfortu, wydajności oraz bezpieczeństwa jazdy. 

Rama z włókna węglowego ACX Carbon

Rama Tambora G7 wykonana została z zaawansowanego kompozytu węglowego ACX Carbon. Jest lekka, wytrzymała i responsywna.

Dzięki zastosowaniu tego materiału jest sztywna, co przekłada się na efektywność przekazywania mocy z pedałów na koła, jednocześnie zapewniając absorpcję drgań pochodzących z nierównego terenu. 

Osprzęt SRAM APEX 1 × 12

System napędowy SRAM APEX 1 × 12 jest specjalnie zaprojektowany do użytku w rowerach gravelowych. Biegi są zmieniane szybko i precyzyjnie.

Dzięki 12-rzędowej kasecie o szerokim zakresie przełożeń, bez większego problemu dopasujesz bieg do obecnej sytuacji na trasie.

Koła z włókna węglowego

Koła wykonano z włókna węglowego, czyli materiału znacznie lżejszego od standardowych modeli aluminiowych. Dzięki czemu rower jest wyjątkowo lekki, co zwiększa jego reaktywność oraz przyspieszenie.

Dodatkową właściwością włókna węglowego, jest zdolność do tłumienia drgań. Jazda na takich kołach znacznie podnosi komfort i doznania z jazdy, szczególnie w rowerze gravelowym. Koła złożone zostały na wytrzymałych piastach Novatec z łożyskami maszynowymi.

Technologia Flip Chip

Technologia Flip Chip pozwala na dostosowanie geometrii roweru do stylu jazdy i warunków terenowych. W kilku prostych krokach możesz dostosować Tambora G7 do jazdy wyścigowej, lub turystycznej.

Zobacz także: Jak jeździć szybciej na rowerze? Poradnik

Przystosowanie ramy do montażu sztycy typu „dropper"

Sztyca tego typu pozwala na szybką zmianę wysokości siedzenia bez konieczności zatrzymywania się. Jest to przydatne zarówno na wymagających, technicznych zjazdach, jak i podczas jazdy turystycznej z ekwipunkiem.

Rama przystosowana do opon o szerokości 45 C

Rama umożliwia montaż opon o szerokości do 45 C. Zapewnia to duże możliwości jazdy terenowej i jeszcze łatwiejsze przystosowanie roweru do swoich potrzeb.

Czy Polygon Tambora G7 to rower dla Ciebie?

Dla kogo jest ta propozycja i gdzie znajdzie najlepsze zastosowanie?

Polygon Tambora G7 jako gravel do turystyki?

Polygon Tambora G7 stanowi dobry wybór dla miłośników sportowej turystyki rowerowej.

Nie jest to typowy jednoślad wyprawowy, jednak zamontowanie bagażnika da Ci całkiem przyzwoite możliwości przewożenia obozowiska. Poza tym rama pozwala na założenie błotników, co przyda Ci się szczególnie podczas jazdy w gorszych warunkach atmosferycznych.

Dzięki temu, że konstrukcja jest lekka i sztywna, nawet pomimo dodatkowego obciążenia Tambora G7 nadal będzie rowerem przyjemnym w prowadzeniu. Możliwość zmodyfikowania geometrii za pomocą flip chip w tryb „komfort” może okazać się w tej sytuacji bardzo pomocna.

Z aż 14 gniazdami montażowymi, rower oferuje całkiem duże możliwości konfiguracji i dostosowania do potrzeb każdego podróżnika.

Polygon Tambora G7 jako gravel wyścigowy?

Polygon Tambora G7 jako rower gravelowy do wyścigów to propozycja, która z powodzeniem znajdzie swoje zastosowanie na trudnych, konkurencyjnych trasach.

Jego największym atutem jest sztywna rama z dobrze dopasowaną geometrią. Dzięki temu, że wykonana jest z włókna węglowego, a rower ma sztywne osie, to większość mocy przekazywana jest na tylne koło. Odczujesz to zarówno podczas podjazdów, jak i szybkich sprintów, bo Tambora G7 błyskawicznie przyspiesza.

Użycie kompozytu węglowego nie tylko zmniejsza wagę całkowitą, ale także poprawia ogólną wydajność przez lepsze tłumienie drgań, co przekłada się na komfort nawet na najbardziej wymagających szutrowych odcinkach.

Parametry ramy w połączeniu z możliwością zamontowania opon o szerokości 45 mm, dają Ci do dyspozycji rower gravelowy na niemal każdą trasę. Nie można też zapomnieć o kołach z włókna węglowego, które w tej półce cenowej właściwie nie występują.

Najsłabszym punktem w kontekście wyścigów, dla Tambora G7 będzie użycie napędu SRAM Apex 1 × 12. Nie są to komponenty wyścigowe, jednak w zupełności wystarczą do tego, by rozpocząć przygodę w startach na maratonie gravelowym.

Polygon Tambora G7 czy nowy Kross Esker RS 1.0 ?

Nowe Krossy Eskery RS robią bardzo pozytywne wrażenie, o czym mówiliśmy w naszym nagraniu video. Czy są jednak lepsze niż Polygon Tambora?

Model Kross Esker 1.0 jest wyceniony dokładnie tak samo i celuje w podobnego odbiorcę – ambitnego amatora, który chce mieć dobry rower do jazdy po szutrze złożony na ramie z włókna węglowego.

Technologicznie obie ramy są na podobnym poziomie, a główna różnica będzie w tym, że Kross ma mniej gniazd montażowych. Tym samym, jeśli zależy Ci na przewożeniu dodatkowych akcesoriów, to warto sięgnąć po Polygon Tambora G7.

Kolejna różnica to koła – Polygon ma koła z włókna węglowego produkcji własnej, z piastami Novatec. To podstawowy zestaw w świecie kół z włókna węglowego, jednak ich charakterystyka jazdy będzie lepsza, niż ma to miejsce w przypadku kół aluminiowych. Są lżejsze, bardziej sztywne i dają większy komfort jazdy.

Kross zamontował w swoim rowerze koła aluminiowe produkcji DT Swiss. To wytrzymała konstrukcja z piastami wysokiej jakości. Nie mają jednak właściwości takich, jakie dają koła z włókna węglowego. Oba rowery mogą mieć opony o szerokości do 45 C.


Osprzęt jest bardzo porównywalny, bo Kross użył w RS 1.0 Shimano GRX, a Polygon Tambora Sram Apex. Są to grupy podobne w charakterystyce zmiany biegów i precyzji.

Mimo tego, że nasze serce jest z polskim Krossem, to musimy przyznać, że Kross RS 1.0 ma bardzo poważnego konkurenta w tej cenie.

Przeczytaj również: Poznaj najnowsze modele Kross Esker RS! 

Polygon Tambora G7 czy Trek Checkpoint SL5?

Porównując Polygon Tambora G7 z Trek Checkpoint SL 5, można dostrzec znaczące różnice, które mogą wpływać na wybór odpowiedniego roweru gravelowego.

Trek Checkpoint SL 5 jest wysoce ceniony za swoją innowacyjność i jakość wykonania. Rama z włókna węglowego OCLV jest nie tylko lekka, ale również zapewnia optymalną wytrzymałość i sztywność. Dużą zaletą przy zakupie Treka, jest także dożywotnia gwarancja i prawdopodobnie najlepsza na rynku opieka posprzedażowa.

Rower jest wyposażony w przerzutki Shimano GRX, które są specjalnie zaprojektowane do jazdy gravelowej, zapewniając płynne przełączanie biegów. Checkpoint SL 5 oferuje technologię IsoSpeed, która zwiększa komfort poprzez redukcję drgań przenoszonych z nierówności terenu.

Z kolei Polygon Tambora G7, choć również wyposażony w ramę z włókna węglowego, kładzie większy nacisk na wszechstronność zastosowań z dodatkowymi funkcjami takimi jak flip chip do regulacji geometrii czy możliwość montażu sztycy dropper.

Tambora G7 jest przystosowany do opon o szerokości do 45 C, co jest idealne dla zmiennych warunków gravelowych.

Osprzęt zarówno w jednym, jak i drugim rowerze jest bardzo podobny. Tambora G7 ma lżejsze koła z włókna węglowego.

Czym wygrywa Tambora w tym zestawieniu? Ceną! Rower jest ponad 5000 zł tańszy, od Treka, a ustępuje mu jedynie jakością ramy.

Nasze wnioski

Dla kogo jest w takim wypadku Polygon Tambora G7? 

Mamy wrażenie, że Polygon stworzył gravela kompletnego. Jest dobrze wyceniony, ma znakomite parametry i w swojej półce cenowej dosłownie „kosi” konkurencję. W tej cenie jest to absolutny KOSIOR i podoba się dla nas!

Będzie z niego zadowolony każdy rowerzysta, który chce mieć dobrego gravela. Kupisz go oczywiście w naszym sklepie internetowym


Zapraszamy! 

Polecane produkty