Ładuję...

Czym jest niesprawna amortyzacja roweru?

Rower posiadający amortyzator gwarantuje nie tylko komfort podróży, ale również lepszą przyczepność do podłoża. Amortyzator rowerowy podobnie jak inne części ulega uszkodzeniom. Ruchome elementy amortyzatora można jednak wymienić, dzięki czemu nie trzeba inwestować w całkiem nowy sprzęt. Zarówno tłoki, tłumiki z manetkami, jak i sprężyny damperów można bez problemu zastąpić sprawnymi częściami.

Na czym polega regulacja tłumienia amortyzatora?

Tłumieniem nazywa się opór stawiany przez ciecz, która wypełnia elementy zawieszenia. Inżynierowie regulują tłumienie amortyzatora poprzez dwa działania – kompresję oraz odbicie. Kompresja występuje wówczas gdy amortyzator zostaje ugięty na przykład podczas najechania na jakąś przeszkodę. Natomiast jeśli chodzi o odbicie to nic innego jak powrót amortyzatora do pozycji wyjściowej, kiedy uwalniana jest energia sprężyny. 

Jaki skok powinien mieć Twój amortyzator?

Warto zaznaczyć, że skoki amortyzatora zależą od stylu jazdy. Otóż im ostrzej jeździsz w trudnym terenie, tym większy skok amortyzatora będzie Ci potrzebny. Przykładowo do wyścigu cross-country na rowerze hardtail potrzebujesz skoku amortyzatora do 80 mm.