Przebita dętka rowerowa
Jednym z najbardziej przykrych uszkodzeń dla rowerzysty jest przebita dętka rowerowa. Taka awaria występuje najczęściej, ponieważ dętka narażona jest na ciągły kontakt z podłożem, od strony obręczy uszkodziła ją wystająca szprycha, w dętce jest za niskie lub za wysokie ciśnienie, lub niepożądany przedmiot znalazł się we wnętrzu elementu. Do „kapcia” może dojść w każdym momencie, więc warto, abyś był przygotowany na taką ewentualność.
Sposób na dętkę
Jak naprawić dętkę rowerową? Na samym początku sprawdź, czy nie ma w niej jakiegoś ostrego przedmiotu, następnie przystąp do wymiany na nową egzemplarz. Gdy awaria nie jest duża, a dętka tylko delikatnie przecięta lub przebita, można ją załatać i uszczelnić przy pomocy specjalnych preparatów i łatek.
Jeśli nie chcesz dopuścić, aby sytuacja przebicia miała ponownie miejsce, możesz zaopatrzyć się w produkty, jakimi są nieprzebijalne dętki rowerowe. Takie opony nadają się głównie do szosówek i rowerów trekkingowych. To, czym się charakteryzują to brak powietrza jako wypełnienia. Ich środek powstaje z tworzywa, które można przebić, ale bez obniżania ciśnienia w oponie. Dlatego właśnie bardzo trudno je uszkodzić. Montaż nieprzebijalnej dętki jest dość trudny, a jej koszt wysoki, ale z pewnością posiada grono zwolenników.