Zepsuta przerzutka przednia
Przerzutki w rowerze ułatwiają poruszanie się po różnym terenie i dopasowywanie Twoich sił do aktualnego odcinka trasy. W przypadku awarii warto jak najszybciej przystąpić do naprawy. Aby jednak to zrobić, trzeba wiedzieć, jak zbudowana jest przerzutka.
Budowa przedniej przerzutki rowerowej
Przerzutka to element układu napędowego roweru, którego zadaniem jest zmiana przełożeń. Ulokowana jest w każdym rowerze na haku tylnego widelca ramy. Ważną częścią przerzutek są: ruchome ramie wyposażone w sprężynę, prowadnica łańcucha i zderzak przerzutki. Prowadnica i ramie utrzymywane są w jednej pozycji dzięki lince. Nieprawidłowa regulacja naciągu linki przerzutki jest często przyczyną jej usterek.
Prawidłowy kąt ustawienia przerzutki dopasowuje się, odnosząc prowadnicę łańcucha do największej zębatki. Dolna krawędź prowadnicy przerzutki powinna znajdować się około 1-3 mm od zębów największej tarczy. Z kolei kąt linki powinien być ustawiony równolegle z zębatkami korby. Dzięki temu zepsuta przerzutka przednia będzie funkcjonować poprawnie.