Zepsuty napęd rowerowy

Napęd w rowerze jest podstawowym elementem, który pozwala przerzucić na tylne koło siłę napędową wytwarzaną przez rowerzystę. Narażone na zużycie są części wchodzące w skład napędu – kaseta lub wolnobieg, przerzutki, linki, tarcze korby oraz łańcuch. Regularnie sprawdzając stan ogniw łańcucha oraz dokonując wymiany, możesz zapobiegać zepsutemu napędowi w rowerze. Proces wymiany zużytego łańcucha dzieli się na cztery etapy:

  • zdjęcie wyeksploatowanej części,
  • założenie nowego łańcucha,
  • zapięcie części,
  • konserwacja.

Czynności nie są skomplikowane, wymagają użycia skuwacza do łańcucha lub szczypiec, w zależności od budowy roweru.

Regulacja długości łańcucha jest prostym procesem, który sprowadza się do porównania długości starego łańcucha z nowo zakupionym. Zużyty element będzie niewiele dłuższy, ze względu na eksploatację.

Systematyczne sprawdzanie zużycia łańcucha oraz konserwacja, zmniejszają koszty ewentualnego serwisu. Trwałość łańcucha można zwiększyć, używając odpowiednich środków. Wybór odpowiedniego oleju do smarowania napędu zależy od pogody. Zwykle używa się smaru osobno na suche i mokre warunki atmosferyczne.