Ładuję...

Zużyta kaseta

Kaseta rowerowa jest elementem napędu w rowerze, którą montuje się na piaście koła tylnego. Część roweru odpowiada za zmianę przełożeń – obciążeń w trakcie jazdy. Kaseta rowerowa posiada mechanizm zapadkowy ukryty wewnątrz piasty, dzięki czemu jest mniej awaryjna oraz prostsza w wymianie.

Liczba zębów kasety jest istotnym parametrem, który nie powinien być lekceważony w przypadku wymiany zużytego elementu. Liczba zębatek w kasecie rowerowej powinna być zgodna z ilością biegów w prawej manetce na kierownicy. Przeciętnie rowery posiadają od 3 do 11 zębatek. Płynność jazdy na rowerze poprawia się proporcjonalnie wraz ze zwiększającą się liczbą zębatek w kasecie rowerowej.

Jak wymienia się zepsutą kasetę?

Sposoby wymiany kaset są zależne od budowy roweru. W przypadku kasety wystarczą dwa narzędzia – klucz do kaset oraz klucz do blokowania kaset. Po zdjęciu koła z ramy, używając powyższych narzędzi, odkręć kasetę z bębenka i wymień na nową. W przypadku wolnobiegu wymiana przebiega identycznie. Wyjątkiem jest użycie klucza przeznaczonego do wolnobiegu. Wymieniając zużyty osprzęt, zwróć uwagę na kompatybilność z systemem napędowym, aby części zgrywały się z pozostałymi elementami roweru.