Ładuję...

Cannondale Bad Boy – Recenzja Sprint-Rowery!

31/01/2024
Cannondale Bad Boy – Recenzja Sprint-Rowery!

W mieście pojawił się prawdziwy bandzior wśród rowerów hybrydowych! Czy Cannondale Bad Boy jeździ tak dobrze, jak wygląda? Czy mamy do czynienia z rowerem miejskim z pazurem, czy marketingową wydmuszką? Sprawdzamy, testujemy, jeździmy!

Spis treści:

  1. Specyfikacja Cannondale Bad Boy
  2. ​Wrażenia z jazdy
  3. Porównanie z innymi rowerami miejskimi.
  4. Zakończenie

cannondale-bad-boy

Specyfikacja Cannondale Bad Boy

Kiedy w 1999 roku Cannondale wprowadziło na rynek model Bad Boy, świat rowerowy zyskał prawdziwą ikonę miejskiego stylu i funkcjonalności. 

Początkowo będąc wynikiem eksperymentalnych działań zespołu Volvo-Cannondale, który sprawdzał możliwości kół 700c na rowerach górskich, Bad Boy szybko przekształcił się w dedykowany, wyrafinowany rower miejski

Rewolucyjny projekt, charakteryzuje się jednoczęściowym kształtowaniem rur, głównej i dolnej ramy i stał się znakiem rozpoznawczym tego modelu. W 2017 roku Cannondale ponownie zdefiniowało Bad Boya, opierając go na kołach 650b i oponach o szerokości 40 mm, inspirowanych popularnością modelu Slate. 

Ten rower miejski nie tylko odznacza się wyjątkowym designem, ale również innowacyjnymi rozwiązaniami. Omawialiśmy go w recenzji video i przyznajemy, że na żywo robi piorunujące wrażenie!

Cechy ogólne Cannondale Bad Boy

Cannondale Bad Boy to rower zaprojektowany z myślą o różnorodnych zastosowaniach miejskich. 

Jego nowoczesna, minimalistyczna konstrukcja sprawia, że jest idealnym wyborem dla rowerzysty, który ceni sobie styl i funkcjonalność. Bad Boy sprawdzi się zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych przejażdżek po parkach czy ścieżkach rowerowych. Można wpisać go zarówno w kategorię rowerów crossowych, jak i hybrydowych.

Lekka, ale wytrzymała rama aluminiowa oraz wygodna geometria sprawiają, że Bad Boy jest łatwy w manewrowaniu po zatłoczonych ulicach, a zarazem komfortowy na dłuższych dystansach.

Rama ma możliwość zamontowania bagażnika i błotników, co czyni go interesującym wyborem dla tych, którzy chcą używać roweru jako głównego środka transportu w mieście.

Najbardziej rzuca się w oczy futurystyczny sztywny widelec „w stylu lefty”, który zbudowany jest na jednej goleni. Nie tylko robi wrażenie i przyciąga wzrok, lecz także ma wbudowany panel led ze światłem białym, które zwiększa widoczność rowerzysty na drodze.

Rama

Każdy Bad Boy korzysta z takiej samej aluminiowej ramy z widelcem „lefty”. Rama objęta jest gwarancją dożywotnią i ma wbudowany szereg dodatków, które zwiększają jej użyteczność w mieście.

Charakterystyczny „bumper” Urban Aromor na górnej rurze, chroni lakier przed porysowaniem podczas oparcia roweru. Do tego w tylny widelec wkomponowano specjalny fluorescencyjny lakier, który zwiększa widoczność rowerzysty w trudnych warunkach atmosferycznych.

Do Bad Boy możemy zamontować zarówno koszyki na bidon, jak i dodatkowe akcesoria w postaci bagażnika i błotników, co z pewnością przyda się, gdy zechcesz nim dojeżdżać do pracy.

Geometrie i pozycje za kierownicą możemy porównać do klasycznego roweru crossowego. Na Cannondale Bad Boy siedzi się dość wysoko, a plecy nie są nadmiernie obciążone.

Koła

To element, którego zastosowanie w Bad Boy najbardziej nas zastanawia. Cannondale zamiast użyć klasycznych kół (znanych z graveli) w rozmiarze 700c, wykorzystał w całej serii koła o rozmiarze 650B (27.5”). Producent tłumaczy to tym, że rower dzięki temu jest lżejszy, bardziej zwinny.

Trochę nie kupujemy tego tłumaczenia i w naszej opinii zmiana kół na 28” podniosłaby sprzedaż tego modelu w wyraźny sposób. Duże koło jeździ lepiej, a rynek mocno to zweryfikował w ostatnich latach.

Cannondale Bad Boy 3

To najtańszy wariant z serii „Bad Boy”. Jego konfiguracja sprawia, że może być dobrym wyborem dla kogoś, kto szuka roweru do rekreacyjnej jazdy i na dojazd do pracy. 

cannondale-bad-boy

Tak, jak pozostałe propozycje z tej serii, Bad Boy 3 ma wysokiej klasy ramę z aluminium, która objęta jest dożywotnią gwarancją.

Koła w rozmiarze 650B fabrycznie mają oponę o szerokosci 40C produkcji WTB, która pozwoli Ci pojeździć także na leśnych ścieżkach.

Warto wiedzieć, że to jedyny wariant spośród całej trójki, który nie posiada wbudowanego oświetlenia LED w widelcu i sztycy. Jeśli Ci zależy na tym charakterystycznym wyglądzie, który oferuje Bad Boy, to celuj w wyższe modele.

Do obsługi napędu producent wybrał komponenty MicroShift Mezzu w układzie 2x8. To stosunkowo nowa grupa, która zbiera pozytywne recenzje. Jest niedroga i sprawia mechanikom pewne trudności w regulacji.

Cannondale Bad Boy 3 ma także hydrauliczne hamulce tarczowe z serii Tektro M275, które pozwolą Ci bezpiecznie jeździć nawet w gorszych warunkach pogodowych.

Ten model rekomendujemy komuś, kto jeździ rekreacyjnie i chce od czasu do czasu pojeździć po leśnej ścieżce rowerowej.

Cannondale Bad Boy 2

Cannondale Bad Boy 2 to wyrafinowany rower miejski, który stanowi doskonałe połączenie stylu, funkcjonalności i zaawansowanej technologii. Jest to ewolucja modelu Bad Boy 3, oferująca kilka kluczowych ulepszeń.

cannondale-bad-boy

W modelu Bad Boy 2 znajdziemy unikatowy widelec Lefty LightPipe rigid z zintegrowanym światłem LED SuperNova, co znacznie poprawia widoczność i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą. Jest to znacząca różnica w porównaniu z Bad Boy 1, który nie posiada tego rodzaju oświetlenia. 

Dodatkowe światło LED stanowi nie tylko element bezpieczeństwa, ale również dodaje rowerowi nowoczesnego i stylowego wyglądu.

Kolejnym ulepszeniem w Bad Boy 2 jest napęd. Model ten wyposażono w 18-biegowy system MicroShift, który obejmuje kasetę 9-biegową, w przeciwieństwie do 8-biegowego napędu w modelu Bad Boy 3.

Te dodatkowe przełożenia zapewniają większą elastyczność i wygodę podczas jazdy w różnorodnym terenie miejskim, od płaskich ulic po bardziej wymagających podjazdów.

Bad Boy 2 utrzymuje te same wysokie standardy jakości i wytrzymałości, co Bad Boy 1, z ramą SmartForm C2 Alloy i zintegrowanym bumperem Urban Armor. Koła w rozmiarze 650B z oponami WTB Byway 650bx40c pozwalają na komfortową jazdę zarówno po miejskich ulicach, jak i w mniej wymagającym terenie.

Z pozoru Cannondale Bad Boy 2 to niemal taki sam rower, jak Bad Boy 3, jednak jego dodatkowe oświetlenie LED i rozszerzony zakres biegów powodują, że jest znacznie bardziej wszechstronnym wyborem.

Przeczytaj także: Codzienna jazda na rowerze 10 korzyści

Cannondale Bad Boy 1

Cannondale Bad Boy 1, 2 i 3 to trio rowerów miejskich. Każdy z nich oferuje unikalne cechy dopasowane do potrzeb nowoczesnych rowerzystów.

cannondale-bad-boy
Bad Boy 1 wyróżnia się na tle pozostałych modeli innowacyjnym napędem Gates Carbon Drive, zapewniającym cichą, wolną od konserwacji i długotrwałą jazdę. Dodatkowo posiada zintegrowane oświetlenie LED w widelcu Lefty LightPipe, co czyni go idealnym wyborem dla tych, którzy cenią technologię i bezpieczeństwo.

Napęd Gates Carbon Drive to innowacyjne rozwiązanie stosowane w najlepszych rowerach miejskich i crossowych. Oferuje wiele zalet dla rowerzystów miejskich, szczególnie dla tych, którzy regularnie dojeżdżają do pracy.

Jedną z głównych korzyści napędu Gates Carbon Drive jest jego konserwacja. Pasek wykonany z włókna węglowego nie wymaga smarowania, co jest ogromną zaletą w porównaniu do tradycyjnych łańcuchów, które wymagają regularnego czyszczenia.

Dzięki temu możesz zaoszczędzić czas i wysiłek związany z bieżącą konserwacją roweru.

Napęd ten jest znacznie cichszy niż standardowy łańcuch, co sprawia, że jazda staje się bardziej komfortowa.

Pasek Gates Carbon Drive jest również trwalszy niż tradycyjne łańcuchy, co oznacza dłuższą żywotność i mniejszą częstotliwość wymiany części.

Dla rowerzystów dojeżdżających do pracy, którzy chcą zminimalizować konieczność serwisowania roweru, a jednocześnie cenią sobie cichą i płynną jazdę, napęd Gates Carbon Drive jest idealnym rozwiązaniem. 

​Wrażenia z jazdy

Jazda na Cannondale Bad Boy to prawdziwa przyjemność, szczególnie dzięki wygodnej pozycji za kierownicą. Wbrew obiegowej opinii widelec Lefty nie wpływa negatywnie na utrzymanie toru jazdy, a rower prowadzi się nad wyraz przewidywalnie.

Model Bad Boy 2, który testowaliśmy, wyróżnia się zintegrowanym oświetleniem, które dodaje futurystycznego charakteru, przypominając pojazd Michael'a Knighta z kultowego serialu „Nieustraszony”.

Te nowoczesne elementy nie tylko zwiększają bezpieczeństwo podczas jazdy wieczorem, ale również nadają rowerowi unikalny, stylowy wygląd.

Mimo że standardowe koła 650B są adekwatne do większości warunków miejskich, niektórzy mogą preferować większe koła w rozmiarze 28". Mogłyby one zapewnić jeszcze płynniejszą jazdę, szczególnie na nierównych trasach. Takie zmiany dodatkowo poprawiłyby doświadczenia z jazdy, czyniąc rower jeszcze bardziej wszechstronnym.

Z jego futurystycznym wyglądem, innowacyjnymi rozwiązaniami i potencjalnymi ulepszeniami, rower zapewnia zarówno funkcjonalność, jak i niezapomniane wrażenia z jazdy.

Design jak to design, jednym się spodoba, a inni powiedzą, że „brzydal”. Pewne jest to, że nie da się go pomylić z żadnym innym rowerem na rynku.

Dowiedz się więcej: Gdzie na rower w Europie: Top 8 destynacji dla miłośników dwóch kółek

Porównanie z innymi rowerami miejskimi.

Pod kątem wizualnym jest to seria rowerów, których nie da się porównać z niczym innym. Potencjalny klient może jednak wziąć pod uwagę rowery podobne w konfiguracji i zastosowaniu, takie jak Trek Dual Sport 3, czy Giant Roam Disc 0.

Trek Dual Sport 3

Trek Dual Sport 3 Gen 5 2023 to rower, który stanowi odpowiednie rozwiązanie zarówno dla doświadczonych rowerzystów miejskich, jak i dla tych, którzy szukają niezawodnego sprzętu na weekendowe wypady poza miasto. Jeśli szukasz wszechstronności, to zdecydowanie jest to dobry wybór.

cannondale-bad-boy

Jego lekka rama z aluminium Alpha Gold zapewnia wygodę i zwrotność niezbędną w zatłoczonych ulicach miejskich. Jednocześnie jest wystarczająco wytrzymała, by poradzić sobie z nierównymi ścieżkami.

Zastosowanie szerokich, punktowo odpornych opon Bontrager GR0 Expert umożliwia płynne przejście z asfaltu na leśne ścieżki bez utraty komfortu czy przyczepności.

Trek Dual Sport 3 Gen 5 2023 wyposażony jest również w niezawodny 1×10 napęd Shimano Deore, który oferuje szeroki zakres przełożeń, idealny do różnorodnych warunków jazdy.

Dodatkowo hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano gwarantują skuteczne i bezpieczne zatrzymywanie się w każdych warunkach.

W bezpośrednim porównaniu Bad Boy 2 niestety przegrywa pod względem funkcjonalności i wygrywa pod względem designu.

Giant Roam Disc 0

Giant Roam Disc 0 to godny uwagi rywal cenowy Bad Boy 2 w kategorii rowerów hybrydowych, przeznaczony zarówno do codziennych dojazdów do pracy, jak i na wypady poza miasto. Wyróżnia się tradycyjnym, lecz dopracowanym designem, oferując wyraźny kontrast wobec bardziej futurystycznego wyglądu Cannondale Bad Boy 2.

cannondale-bad-boy

Roam Disc 0 został skonstruowany z wykorzystaniem aluminium ALUXX, zapewniając trwałość i niezawodność. Jest to ich wspólna cecha, ponieważ oba rowery mają dożywotnią gwarancję na ramę.

Wizualny urok tego roweru wyróżnia go spośród innych, oferuje bardziej klasyczne doświadczenie jazdy, nie rezygnując przy tym z wydajności. Jego design może nie przypominać futurystycznego stylu Knight Ridera, jak w przypadku Bad Boy 2, ale równie dobrze radzi sobie w miejskich i terenowych warunkach. Giant Roam Disc 0 z łatwością porusza się zarówno po miejskich ulicach, jak i na trudnych ścieżkach, co czyni go dobrym wyborem dla kogoś, kto chce wszechstronnej maszyny do codziennej jazdy.

Nowa grupa osprzętu Shimano Cues u6000 w układzie 1x11 z pewnością będzie łatwiejsza w serwisowaniu i bardziej niezawodna niż (wciąż nowy na rynku) MicroShift. Giant zamontował w swojej propozycji także lepsze hamulce, a promocyjnie ten rower potrafi kosztować poniżej 5000 zł.

Pod względem praktyczności, oba rowery są doskonale przystosowane do miejskich dojazdów oraz weekendowych przygód. Jednakże tradycyjna konstrukcja Roam Disc 0 może bardziej przemówić do osób, które preferują tradycyjne doświadczenia rowerowe, podczas gdy Bad Boy 2 kieruje się do rowerzystów poszukujących wyjątkowego designu.

Ostatecznie każdy z rowerów wyróżnia się na swoim tle, oferując różne doświadczenia, które odpowiadają na zróżnicowane preferencje i style jazdy.

cannondale-bad-boy

Zakończenie

Zapraszamy do Sprint-rowery po sprzęt, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i stylowi jazdy. Jeśli Bad Boy nie jest czymś, co Cię interesuje, to z pewnością w naszym magazynie znajdą sie odpowiednie inne dwa kółka.

Do następnego!

Polecane produkty