Ładuję...

Giant Revolt X Pro 0 vs. Giant Revolt X Pro1 – Szczegółowe porównanie dwóch rowerowych gigantów!

08/11/2023
Giant Revolt X Pro 0 vs. Giant Revolt X Pro1 – Szczegółowe porównanie dwóch rowerowych gigantów!

Giant Revolt X Pro to przedstawiciel nowej kategorii: gravel terenowy. Czy te dwa opisywane przez nas modele bardzo różnią się od siebie? Czy któryś z nich jest wyraźnie lepszy? Na pewno oba są bardzo dobre, bo tytuł „Bike of the Year” to nie przypadek!

Spis treści:

  1. Prezentacja Giant Revolt X Pro 0 – kluczowe cechy i innowacje
  2. Omówienie Giant Revolt X Pro 1 – co sprawia, że wyróżnia się na rynku
  3. Bezpośrednie porównanie: Revolt X Pro 0 vs. Revolt X Pro 1 – walka tytanów
  4. Jakie inne rowery gravelowe dostępne są w ofercie sklepu Sprint-Rowery?
  5. Giant Revolt X Pro 0 vs. Giant Revolt X Pro1

Prezentacja Giant Revolt X Pro 0 – kluczowe cechy i innowacje

giant-revolt-x-pro-0

Ewolucja graveli

Producenci stale szukają nowego sposobu, by dotrzeć do kolejnych klientów. Jednym z najnowszych wynalazków są gravele, które tłumy pokochały za wszechstronność i przyjemność z jazdy.

Na naszym kanale YouTube podjęliśmy temat największej kontrowersji 2024 roku, czyli Gravela z amortyzatorem. W roli głównej dwa fajne rowery od Giant’a, które są przedstawicielami szutrówek terenowych.

Pozostaje tylko pytanie – „Czy to ma sens?”

Ma i to większy niż może się na pierwszy rzut oka wydawać!

Gravele w nadchodzącym sezonie ulegają profilowaniu i sami producenci zaczynają komunikować, który z nich, do czego nadaje się najlepiej.

 

Giant Revolt X Advanced Pro 0

Giant Revolt X Advanced Pro 0 – już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia ze sprzętem z najwyższej półki. „Pan Giant” postarał się w kwestii designu. Rama wygląda agresywnie, sportowo i obiecuje dużo dobrej zabawy podczas jazdy!

giant-revolt-x-pro1

Wykonana została z zaawansowanego włókna węglowego Advanced. Zarówno z przodu, jak i z tyłu Revolt X Advanced Pro ma sztywne osie QR12, system flip chip do zmiany rozstawu kół i możliwość założenia opon o rozmiarze 700x53. To rower przystosowany do sportowej jazdy po szutrach. Przy wyborze pamiętać trzeba, że ma gniazda montażowe tylko w przedniej sekcji ramy, więc możliwości transportowe nie są jego najmocniejszą stroną.

Za to największą zaletą jest jego wydajność podczas terenowej jazdy. Z przodu producent zamontował amortyzator Fox z goleniami 32 i 40 mm skoku. Pracuje on w duecie z rewelacyjną sztycą podsiodłową z amortyzacją. 

Nie jest to „full”, jednak na długim dystansie docenisz to połączenie.

To największa nowinka, bo dopiero zaczynają się na rynku pojawiać konstrukcje z amortyzacją i Giant tutaj dość wyraźnie przoduje. Czy warto? Nasz test wykazał, że w terenie jeździ się tym rowerem fenomenalnie.

Prawdopodobnie najmocniejszym punktem całego roweru są najwyższej klasy koła z włókna węglowego produkcji Giant. Piasty „tyrkają”, jak należy, a lekkość kół sprawia, że rower przyspiesza jak szalony. 

W połączeniu z osprzętem Sram Force eTap AXS 1x12, jest to prawdziwy demon wyścigów gravelowych na dystansie „ultra”. 

Omówienie Giant Revolt X Pro 1 – co sprawia, że wyróżnia się na rynku

Giant Revolt X Advanced Pro 1 to niższy model swojego „brata bliźniaka” Pro 0. Różnice między nimi są na tyle niewielkie, że warto sobie zadać pytanie, czy dopłata do „flagowca” jest opłacalna.

giant-revolt-x-pro1

W obu prezentowanych Giant Revolt X Advanced Pro jest najwyższy model ramy z włókna węglowego, jaką Giant proponuje do graveli. 

Jej niska masa i sztywność w obszarze korby są imponujące, a niska masa własna stawia ją w czołówce rynkowej. Kolor to kwestia gustu, jednak w naszej opinii oba rowery są naprawdę ładne, a lakier skomponowano ze smakiem.

Pierwsza różnica względem wyższego modelu pojawia się w amortyzatorze. Zamiast konstrukcji wyprodukowanej przez Fox, Giant użył Rock Shox Rudy z 40 mm skoku. Dla wielu użytkowników będzie to zmiana niezauważalna podczas jazdy

Drugą różnicą, jest zastosowanie niższej grupy osprzętu Sram Rival eTap AXS. Dotyczy to zarówno układu przerzutek, jak i hydraulicznych hamulców tarczowych. 

Układ 1x12 z przednią zębatką 40T i kasetą 10-52 daje Ci duży wachlarz biegów do dynamicznej jazdy. To rower zestrojony do sportowego „gravelingu”, który w terenie, jak i na szosie potrafi pokazać pazur.

Zarówno w Giant Revolt X Advanced Pro 0, jak i 1, przerzutki są obsługiwane bezprzewodowo. Zarządzanie zmianą biegów wspomaga także aplikacja mobilna SRAM, dzięki której dopasujesz charakter roweru do swoich preferencji jazdy

Co ważne, w modelu Giant Revolt X Advanced Pro 1 znajdziemy dokładnie te same koła, co w najwyższym modelu. Są lekkie, wytrzymałe i dają jeden z najlepszych dźwięków bębenka na rynku.

Przeczytaj również: Oceniamy dwa gravele – jak prezentuje się Marin DSX FS 2023 i Marin DSX 2023?

Bezpośrednie porównanie: Revolt X Pro 0 vs. Revolt X Pro 1 – walka tytanów

To dwa rowery z najwyższej półki, a różnica między nimi jest tak marginalna, że warto zadać sobie pytanie – „który z nich jest lepszy?”.

Oczywiste, że lepiej wyposażony jest Revolt X Pro 0, bo to najwyższy model gravela, jaki Giant ma w swojej ofercie. Pozostaje jednak pytanie, czy Pro 1 odstaje w znacznym stopniu. Jakie są różnice?

Rama i koła

Oba rowery korzystają z tej samej ramy z włókna węglowego, która jest lekka, ładnie wykonana i cechuje się dobrą wytrzymałością. Przedni trójkąt wyposażony jest w sporą ilość gniazd montażowych na dodatkowe akcesoria, więc na długie dystanse oba rowery nadają się idealnie. 

Oczywiście rama obsługuje QR12, wewnętrzne prowadzenie linek, sztycę dropper (w komplecie) i flipchip. Giant oferuje dożywotnią gwarancję na ramę, co jest dodatkowym atutem.

W obu modelach mamy ten sam zestaw kół. Są one produkcji własnej Giant i wykonano je w najwyższej jakości. Piasty wykorzystują łożyska maszynowe i przystosowane są do sztywnej osi QR12. Obręcze z włókna węglowego, sprawiają, że rower błyskawicznie przyspiesza.

Osprzęt

To główna różnica pomiędzy tymi propozycjami. Giant Revolt X Advanced Pro 0 skonfigurowany jest na najwyższej specyfikacji Sram Force. Korba z włókna węglowego przygotowana jest pod użycie pomiaru mocy, a cały osprzęt jest z topowej półki. 

W przypadku Pro 1 dysponujemy osprzętem o klasę niższym. Klamkomanetki pochodzą z grupy Sram Rival, a przerzutki i hamulce z Sram GX Eagle. 

W obu rowerach możemy zainstalować pomiar mocy, a także korzystać z bezprzewodowej obsługi przerzutek.

Amortyzacja

Najwyższy model Revolt X Advanced Pro 0 ma widelec z najwyższą możliwą kulturą pracy w gravelu – Fox Float Performance. Dzięki niemu jazda po każdej nierówności jest płynna. Ogrom regulacji sprawia, że możemy go dopasować do swojego stylu jazdy bez większych trudności

Revolt X Advanced Pro 1 ma widelec amortyzowany wyprodukowany przez firmę RockShox (model Rudy). To stosunkowo nowa konstrukcja, która waży więcej i ma niewiele gorszą charakterystykę tłumienia od widelca wyprodukowanego przez Fox.

Oba rowery mogą za to pochwalić się amortyzowaną sztycą z dropperem. Daje to dużą wygodę użytkowania na długim dystansie.

Przeczytaj także: Rower przełajowy a gravel – poznaj różnice i wybierz najlepszy rower dla siebie!

Jakie inne rowery gravelowe dostępne są w ofercie sklepu Sprint-Rowery?

Jest w naszej ofercie kilka ciekawych propozycji, które można wziąć pod uwagę jako alternatywę, dysponując takim budżetem. 

Cannondale Topstone Carbon 2 Lefty

Cannondale Topstone Carbon 2 Lefty to jeden z nielicznych graveli proponowanych w standardowej konfiguracji z amortyzacją. Jest dobrą alternatywą dla obu przedstawionych przez nas Giantów.

giant-revolt-x-pro1

Przede wszystkim Cannondale błyszczy od strony ramy. Wykonana jest z włókna węglowego i korzysta z tłumika KingPin, który ugina tylny widelec niczym wbudowana amortyzacja (około 30mm skoku). Poprawia to komfort jazdy i tłumi większość nierówności. 

W parze z tłumikiem KingPin współpracuje na przedniej osi legendarny widelec Cannondale Lefty, którego konstrukcja jest rozwijana już od ponad 20 lat w świecie kolarstwa górskiego. 30 mm skoku z blokadą i wszelkimi niezbędnymi możliwościami personalizacji sprawiają, że Cannondale Topstone Carbon 2 jest dobrym wyborem na najdłuższe dystanse

To, co może być dużą różnicą na korzyść pary od Giant’a, to fakt, że w niewiele większej cenie otrzymujemy tam przerzutki zasilane elektrycznie. W przypadku Cannondale mamy osprzęt z linii Shimano GRX800 obsługiwany mechanicznie

Docenią ten fakt osoby, które chcą jechać Cannondale na wielodniową wyprawę, na której niekoniecznie będą mieli możliwości ładowania baterii od przerzutek. W każdym innym wypadku napęd od Sram w Giant’ach ma przewagę.

Podobnie wygląda to z kołami. Cannondale nie może się niestety pochwalić obręczami z włókna węglowego. Nie zmienia to faktu, że wyprodukowane przez WTB koła dają mu sporo możliwości do pokonywania różnych wyzwań na trasie. 

Dodatki w Cannondale w postaci kierownicy, sztycy i mostka wyprodukowane są przez firmę Fizik.

To propozycja dla kogoś, kto chce jeździć długie dystanse na wysokim poziomie, jednak do rywalizacji na najwyższym poziomie może to być za mało.

Pooglądaj ten rower z bliska w naszym „altimejt” teście w terenie.

Trek Checkpoint SL 7 AXS

Trek Checkpoint SL 7 AXS to jeden z tych rowerów, który miłośnikom graveli śni się po nocach. Wprawdzie nie ma amortyzatora, jednak jego zaawansowana rama i wbudowany tłumik IsoSpeed są w stanie tak zwiększyć komfort jazdy i pedałowania, że to jeden z lepszych rowerów do wygrywania na dystansie „ultra”.

giant-revolt-x-pro1

Włókno węglowe OCLV serii 500, to technologia, która Trek opracował do perfekcji pod kątem ułożenia włókien, by maksymalnie tłumiły drgania i dawały 110% wydajności podczas jazdy. Rower jest lekki, wytrzymały i pięknie się prezentuje. 

Mamy tutaj oczywiście zintegrowane wszystkie standardowe rozwiązania dla tego segmentu cenowego. Asymetryczny trójkąt tylny zwiększający sztywność, taperowana główka sterowa, wewnętrzne prowadzenie linek i sztywne osie z przodu i z tyłu. To wszystko zostało „doprawione” tłumikiem IsoSpeed, który znany jest z wyścigów Paris-Roubaix i rowerów z serii Madone. Trek Checkpoint na szutrach jest szybki!

Sprzyja temu zastosowanie elektronicznej grupy osprzętu Sram Force z obsługą pomiaru mocy. Pozwala to na wykonanie treningu na najwyższym poziomie, a także ułatwia kontrolowanie naszego wydatku energetycznego w wyścigu. Układ biegów 1x12 zestrojono pod kątem zawodów sportowych i agresywnej jazdy wyścigowej. 

Trek zamontował w tym rowerze aluminiowe koła własnej produkcji Bontrager Aeolus V3. To wytrzymały i lekki zestaw do jazdy w terenie i na szosie. Prześwit ramy pozwala na zamontowanie w Trek Checkpoint SL7 opony o maksymalnej szerokości 45mm .

To, w czym Trek ustępuje parze Giantów, to z pewnością jakość zamontowanych kół i brak amortyzacji. To tylko potwierdza, jak dobrą i konkurencyjną ofertę przygotował Giant z linią Revolt X!

Przeczytaj również: Giant Contend AR 4, czyli odpowiedź na pytanie, czy uniwersalny rower szosowy istnieje

giant-revolt-x-pro-0

Giant Revolt X Pro 0 vs. Giant Revolt X Pro1

Wydaje nam się, że Giant po raz kolejny wytyczył ścieżkę dla całej branży rowerowej. Gravele Giant Revolt X Advanced Pro 0 i Pro 1 są doskonałym wyborem dla kogoś, kto szuka roweru do jazdy długodystansowej na najwyższych obrotach. 

To jedna z najciekawszych propozycji w tym przedziale cenowym i zdecydowanie trzeba ją wziąć pod uwagę przy zakupie.

Obecność amortyzatora sprawia, że oba rowery nadają się także do lekkiej jazdy MTB na mniej wymagających szlakach. 

Czy tak wygląda odkrycie kolarstwa górskiego na nowo? Trudno powiedzieć, jednak trendy wskazują na rozwój graveli wyspecjalizowanych pod konkretne trasy.

Wszystko, co niezbędne do jazdy rowerem znajdziesz w naszym sklepie internetowym. Wpadaj też na naszego YouTube, dużo dobrego tam się dzieje, a ostatnio nawet mieliśmy okazję zorganizować wyścig. Relacja tutaj! 

Do następnego!

Polecane produkty