Ładuję...

Trek Madone SL 6 Di2, czyli kolejna odsłona roweru szosowego

25/05/2023
Trek Madone SL 6 Di2, czyli kolejna odsłona roweru szosowego

Rower szosowy Trek Madone SL 6 Di2 nie jest zwykłym rowerem. To przemyślany i zaawansowany technologicznie pocisk na kołach, który stworzono z myślą o wygrywaniu w największych imprezach kolarskich na świecie. Przeczytaj o nim w poniższym artykule!

Spis treści:

  1. Trek Madone SL 6 Di2 – poznaj jego parametry
  2. Rower szosowy Trek – czy jest wart swojej ceny?
  3. Trek Madone SL 6 Di2 – ocena sprzętu
  4. Zakończenie

Trek Madone SL 6 Di2 – poznaj jego parametry

Rower szosowy Trek Madone to flagowy rower szosowy od firmy Trek. Cieszy się uznaniem zarówno wśród zawodników, jak i miłośników jazdy na szosie. Założenia projektowe tego modelu zakładają, że będzie to brzytwa przecinająca powietrze, co zminimalizuje opory toczenia i przyznać trzeba, że Trek zrobił to znakomicie.

Zaprojektowany dla pasjonatów długich tras Trek Emonda, wszechstronny Domane i aerodynamiczny Madone, to trzej królowie kolarstwa szosowego. Każdy z tych rowerów zapisał się na kartach historii tego sportu i dowiózł wielu zawodników na czołowych lokatach do mety.

Pomimo premiery 7 generacji Madone, wersja SL6 wciąż jest „gorącym towarem” i budzi zachwyt. Technologie z górnej półki sprawiają, że rower ten nawet za wiele lat będzie powodował szybsze bicie serca. Na modelu Madone ściga się między innymi Mads Pedersen, który w Paris Roubaix 2023 był tuż za podium. 

NieKamil nie ścigał się na tym rowerze, jednak w naszym nagraniu na YouTube widać, że wyraźnie oddałby za tego Treka kawałek serca.

Dowiedz się także: Jaki rower szosowy wybrać? Jak wypada Trek Emonda? Sprawdź porównanie! 

Jak prezentuje się Trek Madone SL6 Di2 2023?

Rama Trek Madone SL6 Di2 korzysta z jednego z lepszych kompozytów włókna węglowego, jakie dostępne są na rynku – OCLV 500.

Linia roweru jest tak skomponowana, że wizualnie równać się z Madone SL6 Di2 2023 może tylko Pinarello Dogma . Rama jest przepiękna, a w połączeniu z kołami z włókna węglowego Bontrager Aeolus Elite, rower przyciąga uwagę jak mało który model.

Rower szosowy Trek Madone SL 6 Di2 2023

Trek rowery szosowe aero buduje z rur wykonanych w technologii Kammtail Virtual Foil (KVF), która pozwala na stworzenie jednośladów o wyjątkowych właściwościach aerodynamicznych i wizualnych. 

KVF to koncepcja, która zakłada, że kształt rury przypominać ma skrzydło o dużej rozpiętości, które zostało znacznie skrócone. W efekcie powstaje profil o obciętym końcu, który przecina powietrze i wytwarza podciśnienie podobne do tego, dzięki któremu samolot unosi się w powietrze. Ramy wykorzystujące tę technologię generują najniższe opory toczenia na rynku, a większość ich procesu projektowego odbywa się w tunelu aerodynamicznym.

Regulowany rozdzielacz Isospeed – ciekawostka

Działanie IsoSpeed polega na zastosowaniu tłumika umieszczonego pomiędzy rurą podsiodłową a tylnym trójkątem ramy, który pochłania drgania z drogi, zamiast przenosić je na ciało rowerzysty. Co więcej, regulowany rozdzielacz IsoSpeed możesz dostosować do swoich preferencji lub warunków drogowych, a wszystko po to, by osiągnąć maksimum wydajności.

Rezultat montażu tłumika czuć z każdym ruchem korby, bo rower przyśpiesza jak marzenie, a utrzymanie wysokiej prędkości to czysta przyjemność. Koła z wysokim stożkiem tną powietrze jak brzytwa i czuć, że masz do czynienia ze sprzętem Aero z najwyższej półki. 

Przeczytaj również: Trening kolarski – od czego zacząć i jakie ćwiczenia są istotne? 

Rama Trek Madone. Jak wygląda i jaki osprzęt na niego nałożono

Osprzęt

Rower szosowy Trek Madone SL6 Di2 korzysta z kompletnego osprzętu Shimano 105 Di2. To nowoczesny napęd w układzie 2x12 z dużymi możliwościami dostosowania charakterystyki zmiany biegów pod własne preferencje. Przełożenia zmieniają się błyskawicznie, a kultura pracy jest na najwyższym poziomie. Jest to ostatnia generacja Trek Madone, która pozwala na użycie klasycznych przerzutek, bo najnowsze Madone przystosowane są jedynie do grup elektrycznych.

Mamy takie przemyślenie, że nawet zmiana na napęd Ultegra niewiele by zmieniła w Madone, bo 90% „roboty” podczas jazdy robią genialne koła i fenomenalna rama, więc niech Cię nie gryzie sumienie, gdy wybierzesz Shimano 105 Di2 (które swoją drogą jest świetnym napędem).

Koła Bontrager Aeolus

Poza tym, że wyglądają przepięknie, to jest to też szczyt inżynierii rowerowej. Wykonane są w całości z włókna węglowego OCLV, a ich profil aerodynamiczny to 50 mm. Szersza obręcz 25 mm sprawia, że opony tak się układają, by mieć możliwie największą powierzchnię styku z asfaltem, dając Ci dodatkową przyczepność i pozwalając na przekraczanie kolejnych granic. 

Docenisz to zwłaszcza na długich, krętych zjazdach, gdzie wysoki stożek będzie ciął powietrze jak katana.

Coś, czego nie widzisz przy zakupie

Trek słynie z obsługi posprzedażowej i nie są to czcze przechwałki. Za każdym razem, gdy ktoś miał problemy z ramą, to firma bardzo przychylnie podchodziła do kwestii wymiany. Cały program gwarancyjny jest bardzo dużą wartością dodaną do zakupu, bo obsługa odbywa się błyskawicznie.

Koła objęte są programem Carbon Care, w którym przez pierwsze dwa lata od zakupu masz prawo wymienić je bezpłatnie nawet przy uszkodzeniach mechanicznych. Po tym okresie obowiązuje bardzo atrakcyjny cennik, który sprawia, że po prostu warto zostać z marką Trek, bo dbają o klienta jak nikt inny.

Trek – rower szosowy. Co jeszcze warto wiedzieć?

Trek Madone – 6 generacja vs 7 generacja

Nowa generacja Madone serii 7 ma przeprojektowany w całości kokpit. Jest to zintegrowana część z włókna węglowego zaprojektowana z naciskiem na niskie opory toczenia. Wariant Madone SL6 Di2 korzysta z aluminiowej kierownicy i mostka.

Kolejną różnicą jest fakt, że Trek zamiast IsoSpeed zastosował w serii 7 inne rozwiązanie tłumiące drgania – IsoFlow. Pozwoliło to zredukować masę roweru, jednak ograniczyło możliwości dopasowania systemu tłumienia drgań do własnych preferencji jazdy.

Nowa rama Madone korzysta z bardziej dopracowanego włókna węglowego OCLV serii 800, tymczasem seria 6 wykonana jest z OCLV 500. Dla zwykłego rowerzysty różnica będzie kompletnie niewyczuwalna, no, chyba że koniecznie chcesz jeździć na ramie z takiego materiału, jak Mads Pedersen (bo dlaczego nie?).

Rower szosowy Trek – czy jest wart swojej ceny?

Są w tym rowerze trzy rzeczy, które zgodnie zostały wskazane do liftingu w tym rowerze. Zanim o liftingu, to dwa słowa na temat tego, co faktycznie kupujesz. 

Masz tutaj jedną z najbardziej zaawansowanych ram z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek powstały. Trek Madone SLR 6 Di2 jesteś w stanie stosunkowo łatwo przygotować nie tylko pod jazdę codzienną, ale też jazdę na czas i triathlon, co sprawia, że to fajny i wszechstronny rower aero. 

Sprawdź: Jaki rower do triathlonu będzie najlepszy? Wskazówki dla początkujących i nie tylko 

Madone przyśpiesza błyskawicznie i równie szybko reaguje na każde Twoje polecenie. Do tego jest to przepiękny model szosowy, na który można patrzeć godzinami. Złośliwi powiedzą, że Shimano 105 Di2 w takim modelu to bieda. Będą jednak w błędzie, bo po pierwsze, Trek Madone SL6 Di2 jest wariantem, który ma być przystępny cenowo, a po drugie z tym napędem naprawdę nie ma wstydu. 

Prawdę mówiąc, to nikt na napęd nie zwróci uwagi, bo całe skupienie zazdrosnych spojrzeń przyciągnie rama i koła, które wyglądają szałowo. Biegi zmieniane są przez Shimano 105 Di2 z wysoką precyzją i to jest najważniejsze.

Cały ten pakiet uzupełnia fenomenalna obsługa posprzedażowa i gwarancja. Jest to miły dodatek, który sprawia, że gdy coś pójdzie nie tak, to nie zostaniesz bez ukochanej maszyny sam na kilka miesięcy.

Madone to więc kompletny rower szosowy z wysokiej półki, który daje Ci nawet więcej, niż obiecuje producent na swojej stronie. Nie pozostaje nic innego niż tylko jeździć i cieszyć się z każdego kilometra.

A teraz wspomniana kwestia liftingu – pełnię szczęścia odkryjesz na Madone SL6 Di2 po drobnych modyfikacjach.

Opony – NieKamil (gdyby ktoś pytał, to ma na imię Tomek) zwrócił uwagę, że wizualnie pasowałyby opony z niebieskim akcentem. Jest to kwestia gustu i nie ma konieczności ich wymiany, bo standardowo założone są Bontrager R3 z płaszczem antyprzebiciowym z aramidu.

Owijka – można coś pokombinować z lepszym dopasowaniem kolorystycznym do ramy i wkładkami żelowymi, jest to jednak indywidualna kwestia.

Kokpit – tutaj aż prosi się o wymianę na zintegrowany kokpit z włókna węglowego. Nie są to tylko względy wizualne – taka zmiana obniży masę roweru i pozwoli jeszcze bardziej zmniejszyć opory powietrza. Zdecydowanie jest to ruch wart rozważenia. 

Nowy Trek Madone. Co zawiera model?

Trek Madone SL 6 Di2 – ocena sprzętu

Trek Madone SL6 Di2 w sugerowanej cenie kosztuje w okolicach 30 000 zł z małym hakiem. U nas zdarza się, że jest lepiej wyceniony i jeśli tylko trafisz taką okazję, to bierz i się nie zastanawiaj. 

Co innego możesz kupić za podobną cenę? Pinarello X3 na Shimano 105 Di2 to piękna, włoska szosa, która będzie ustępować komfortem od Madone SL6 Di2, bo nie ma tłumika IsoSpeed. Poza tym różni się kołami, Madone korzysta z Bontrager Aeolus które są zbudowane z włókna węglowego. Rama Pinarello, choć piękna, nie jest jednak tak aerodynamiczna, jak Trek.

Giant Propel Advanced Pro Disc 0 – bardzo fajna propozycja Aero od Giant. Osprzęt SRAM Force eTap AXS, dobrej klasy rama i wbudowany pomiar mocy sprawiają, że to bardzo ciekawa propozycja w tym budżecie. Trek wygrywa ramą, która jest bardziej zaawansowana i ma wbudowany tłumik IsoSpeed, a także opieką posprzedażową.

Wygląda na to, że trudno jest znaleźć rower, który technologicznie w tym budżecie będzie w stanie rywalizować 1:1. Trek stworzył maszynę, która nie bez powodu często gości na podium wielki tourów kolarskich. Z całego serca życzymy Wam więc życiowych dylematów w postaci ”który rower za 30 000 zł wybrać, by realizować swoją pasję”.

Trek – rower szosowy. Dylemat nad jednym z najlepszych rowerów szosowych

Zakończenie

Trek Madone SL6 Di2 omówiliśmy szczegółowo w naszym nagraniu na YouTube. Piękna maszyna więc nie dziwne, że rozkochała nas trochę w sobie. 

Wejdź na stronę naszego sklepu internetowego Sprint-Rowery i przekonaj się, jak dobre oferty mamy na najlepsze rowery na rynku. Trek Madone SL6 Di2 w ratach kosztuje w okolicach 600 zł miesięcznie więc może być to kuszące rozwiązanie za cenę posiadania tej maszyny od Treka.

Zapraszamy!