Klocki hamulcowe
Dobry stan hamulców w rowerze jest niezbędny dla zachowania bezpieczeństwa. Klocki hamulcowe do roweru podlegają zużyciu i konieczna jest ich okresowa wymiana. Sprawdź, jak wybrać odpowiednie i zadbaj z nimi o pewną i bezpieczną jazdę.
Kiedy wymienić klocki hamulcowe rowerowe?
Wszystkie klocki hamulcowe rowerowe z czasem tracą swoje właściwości. Ma to związek z czasem ich użytkowania, a także z błędami w użytkowaniu i konserwacji. Nawet najlepsze klocki hamulcowe się wycierają. Zużycie poniżej określonej granicy zmniejsza ich skuteczność, a całkowite wytarcie uniemożliwia hamowanie.
Klocki hamulcowe rowerowe posiadają wyraźne nacięcia - ich powierzchnia składa się z kilku bloków. Wytarcie do poziomu, w którym będzie ona całkowicie gładka to krytyczny moment do ich wymiany. Analogicznie do np. wysokości bieżnika w oponach samochodowych.
Ponadto wymiana klocków będzie wskazana, gdy występuje ich nierównomierne zużycie - powierzchnia nie jest płaska. Wymiana może też pomóc, gdy wyraźnie spadnie siła hamowania, albo układ wydaje nieprzyjemne dźwięki, pomimo prawidłowej regulacji zacisków.
Jak wybierać rowerowe klocki hamulcowe:
Aby rowerowe klocki hamulcowe spełniały swoje zadanie, muszą pasować do zacisków. Na szczęście większość z nich posiada pod tym względem sporą uniwersalność.
Istotną różnicę w budowie mają klocki hamulcowe do rowerów szosowych, które są dopasowane do szczękowych zacisków. Zupełnie inny montaż posiadają elementy do hamulców typu v-brake, które stosuje się w rowerach MTB, trekkingowych, miejskich, czy crossowych.
Innym rozwiązaniem są też klocki hamulcowe do hamulców tarczowych, albo inaczej okładziny. Występuje wśród nich wiele wariantów o różnym kształcie i materiale.
Wybierając rowerowe klocki hamulcowe dostępna jest szeroka oferta. Droższe modele będą charakteryzowały się przede wszystkim większą skutecznością - siłą hamowania i żywotnością.
Jak dbać o klocki hamulcowe do roweru?
Nawet dopiero wymienione klocki hamulcowe do roweru mogą nie działać z pełną mocą. Ma to związek przede wszystkim z odpowiednią regulacją zacisków. Muszą one działać w taki sposób, aby równocześnie dociskały oba klocki do obręczy. Ważna jest też siła naciągnięcia linki, co pozwoli zacisnąć klamkę do odpowiedniego poziomu.
Hamulce szczękowe są podatne na zabrudzenia, co znacząco pogarsza ich skuteczność. Dlatego zarówno klocki hamulcowe do roweru, jak i obręcze muszą być czyste, aby możliwe było zatrzymywanie z pełną siłą. Warto co jakiś czas użyć odtłuszczasza, który pozwoli wyczyścić ich powierzchnie. Może to też pomóc na wydobywające się przy hamowaniu piski.
Nawet tanie klocki hamulcowe, od sprawdzonego producenta, jak Shimano, przy zachowaniu tych instrukcji zaoferują pewne działanie. Nowe klocki wymagają też dotarcia, przez co, przez pierwsze kilka hamowań nie pokażą swojej pełnej mocy. Można samodzielnie dotrzeć klocki wykonując kilka stabilnych hamowań podczas jazdy z umiarkowaną prędkością.
Tarcze i klocki hamulcowe - szeroka oferta
Potrzebne części serwisowe - tarcze i klocki hamulcowe znajdziesz w szerokiej kolekcji naszego sklepu sprint-rowery.pl. Posiadamy zróżnicowaną ofertę komponentów, które dopasujesz do każdego roweru. Wszystkie produkty pochodzą wyłącznie od uznanych i sprawdzonych firm, co gwarantuje ich skuteczne działanie.
Szukasz okazji? Sprawdź, obejmującą klocki hamulcowe mtb wyprzedaż, gdzie przygotowaliśmy najlepsze oferty. Innego typu tarcze i klocki hamulcowe również znajdziesz u nas w korzystnych promocjach. NIe czekaj i popraw działanie swojego roweru na wiele kolejnych kilometrów.
-
- 27,46 zł 45,00 zł Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,46 zł
-
- Kup na raty208,18 zł 321,00 zł Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 288,90 zł
- 23,43 zł 36,00 zł Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,43 zł
- 43,39 zł 71,00 zł Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 71,00 zł
-
- 22,14 zł 35,00 zł Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,14 zł