Ładuję...

Jaka pompka do roweru sprawdzi się najlepiej?

29/05/2023
Jaka pompka do roweru sprawdzi się najlepiej?

Jaka pompka do roweru będzie najlepsza? Wszystko zależy od tego, jakie masz wymagania, jak często będziesz z niej korzystać i w jakich warunkach. Na rynku są różne rodzaje pompek rowerowych. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Podpowiadamy!

Spis treści:

  1. Pompka rowerowa – jaką wybrać, czym powinna się cechować?
  2. Jaka pompka do roweru? Poznaj nasze propozycje
  3. Jaką pompkę do roweru kupić? O tym musisz pamiętać
  4. Zakończenie

Pompka rowerowa – jaką wybrać, czym powinna się cechować?

Utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach rowerowych jest absolutnie kluczowe dla bezpiecznej i wydajnej jazdy. Właściwie dobrane ciśnienie zapewnia optymalny kontakt opony z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność, sterowność i komfort jazdy.

Gdy ciśnienie w oponie jest za niskie, łatwiej o złapanie kapcia i utratę kontroli nad rowerem. Zbyt duże ciśnienie z kolei potrafi sprawić, że rower będzie niestabilny na nierównych nawierzchniach, a gdy opona jest już zużyta, może nawet pęknąć w trakcie jazdy.

Dowiedz się więcej: Wymiana opony w rowerze – jak zrobić to dobrze? Podpowiadamy! 

Jaką pompkę elektryczną do roweru kupić? Niezawodne pompki elektryczne

Zalecenia dotyczące ciśnienia znajdziesz nadrukowane na rancie opony. Na nic to jednak się przyda, jeśli nie będziesz mieć odpowiedniej pompki.

Pompka stacjonarna, czy pompka ręczna?

Najlepiej mieć i taką, i taką. Na rynku funkcjonują rodzaje pompek rowerowych, które będą odpowiednie do różnych sytuacji.

Pompka stacjonarna jest duża i stabilna, dzięki czemu umożliwia efektywne pompowanie roweru do wysokiego ciśnienia. Jest idealna do użytku domowego. Często wyposażona jest we wbudowany manometr, który pozwala na dokładne kontrolowanie ciśnienia w oponach rowerowych. Elastyczny wężyk umożliwiający łatwe podłączenie do zaworu to kolejna zaleta tego rodzaju pompki. Najczęściej obsługuje każdy rodzaj zaworu, jaki jest dostępny na rynku.

Pompka ręczna, z kolei, jest mała i lekka, co czyni ją idealnym narzędziem do zabrania na rowerową przejażdżkę. 

Pomimo swoich niewielkich rozmiarów, dobrze zaprojektowana pompka ręczna jest w stanie napełnić oponę rowerową do odpowiedniego ciśnienia. Oczywiście, ze względu na jej rozmiar, może to zająć trochę więcej czasu niż w przypadku pompki stacjonarnej.

Pompka na naboje CO2, jest specjalnym adapterem, do którego możesz podłączyć nabój nabity CO2. Polecamy ją szczególnie osobom, którym zależy na czasie przy pompowaniu, bo można to zrobić błyskawicznie. Minusem takiej pompki jest ograniczenie jej możliwości wtłoczenia powietrza do opony do pojemności całego naboju. Jest to raczej rozwiązanie awaryjne, które świetnie sprawdza się na zawodach sportowych i wszędzie tam, gdzie chcesz wozić maksymalnie mało dodatkowych akcesoriów.

Dowiedz się także: Jak napompować rower? Poradnik

Metal is the king

Pompka powinna być wykonana z wysokiej jakości materiału. Zdecydowanie odradzamy tanie pompki z plastiku, bo ich żywotność jest raczej mierna, a o pompowaniu konkretnego ciśnienia możesz zapomnieć.

Dobrze by korpus był wykonany przynajmniej z aluminium, a tłok ze stali lub innego metalu. Dzięki temu szanse na to, że pompka rozpadnie Ci się w rękach podczas pompowania, są bardzo niewielkie.

Jak pompka rowerowa – mobilne pompki na podróż

Jaka pompka do roweru szosowego?

Kupując pompkę do roweru szosowego, zwróć uwagę na dwa ważne aspekty. 

Maksymalne ciśnienie – są pompki, które mają górny limit wtłaczania powietrza 6 BAR. W przypadku większości opon szosowych to będzie za mało. Czasami też zdarza się, że producent podaje 8 BAR maksymalnej wydajności, a w rzeczywistości osiągasz ledwo 7, co też jest na granicy. 

Jeśli jeździsz rowerem szosowym, wybierz pompkę, której wydajność jest przynajmniej na poziomie 10 BAR, by mieć pewność, że wtłoczysz tyle powietrza, ile jest potrzebnego do bezpiecznej jazdy. 

Wężyk – ma to znaczenie w pompkach ręcznych, bo stacjonarne standardowo wyposażone są w takie rozwiązanie. Wężyk przy pompce jest niezbędny do tego, by delikatny zawór presta z dętek szosowych nie uległ uszkodzeniu w trakcie pompowania. 

Da się napompować zwykłą, ręczną pompką koło szosowe, nawet gdy wężyka nie posiada, jednak uszkodzenie zaworu jest znacznie bardziej prawdopodobne w tym przypadku.

Zawory, które pompka obsługuje

Dziś kupienie pompki obsługującej jeden standard jest prawie niemożliwe. Większość pompek jest przystosowana do wszystkich typów zaworów, jakie są na rynku. To, na co warto zwrócić uwagę, to fakt, czy przy przekładce nie ma za dużo zabawy z tym, jak przełożenie wykonać.

Filigranowi zawodnicy zrobili dla Was zaawansowany test i omówienie dostępnych w sklepie Sprint-Rowery pompek.

Jaka pompka do roweru? Poznaj nasze propozycje

Pompka na naboje CO2 Momum Quick

CO2 Momum Quick to malutki adapter służący do szybkiego napompowania opony za pomocą naboju CO2. Wyposażony jest w regulowany przepływ powietrza, więc napompujesz nim zarówno zawór Presta, jak i Schrader (zawór samochodowy). 

Ładnie wykonany z aluminiowej obudowy ciętej CNC, występuje w trzech kolorach i z racji swoich rozmiarów nie zawadza w tylnej kieszonce koszulki. Jest to bardzo praktyczny gadżet, szczególnie na zawody. 

Bontrager Air Support HV Pro

Bontrager Air Support HV Pro to malutka pompka, która ułatwia proste i wygodne pompowanie opon. Jest na tyle poręczna, że bez kłopotu zmieści się do kieszeni koszulki lub plecaka. Jej dużą zaletą jest wysuwany wężyk, który redukuje ryzyko uszkodzenia zaworu typu Presta. Wysoka jakość wykonania sprawia, że jest trwałym i godnym polecenia produktem.

Miłym dodatkiem do całego zestawu jest uchwyt mocujący z gumką zabezpieczającą przed zgubieniem pompki na trasie. Jej maksymalne ciśnienie wynosi 60 PSI, przeznaczona jest więc do rowerów MTB.

Przeczytaj także: Jakie pedały do MTB i roweru górskiego wybrać? Poznaj odpowiedź!

Jaką pompkę do roweru kupić?

Pompka podłogowa Bontrager Dual Charger

Bontrager Dual Charger to bardzo wydajna pompka stacjonarna, wykonana z najwyższej jakości materiałów. Napompujesz przy jej pomocy zarówno rower górski, jak i szosowy.

Jej dużą zaletą jest dostępność części zamiennych, więc w razie gdyby uległa uszkodzeniu w trakcie eksploatacji, jesteś w stanie łatwo przywrócić jej funkcjonalność. Głowica przystosowana jest do każdego rodzaju zaworu, który jest dostępny na rynku.

Bontrager podszedł do projektu bardzo praktycznie. Pompka wyposażona została w szeroką i stabilną podstawę, która zapobiega przewracaniu się, a na niej został zamocowany duży i czytelny manometr. 

Fajnym udogodnieniem jest przełącznik w podstawie. Możesz dzięki niemu użyć trybu pracy tłoka dla wysokiego, lub niskiego ciśnienia w oponie. To świetne rozwiązanie do rowerów szosowych, w których wymagane ciśnienie jest dość wysokie, a pompowanie opon wymaga pewnego wysiłku. Maksymalne ciśnienie, jakie osiągniesz podczas pompowania Bontrager Dual Charger, to aż 11 bar.

Mini pompka Bontrager Air Support HV Pro

Topeak Mini Dual – tania i dobra?

Topeak Mini Dual to jedna z lepszych niedrogich pompek, jakie można znaleźć na rynku. Jej dużą zaletą jest system „dual action”, który polega na tym, że pompka pompuje dwukrotnie szybciej ze względu na specjalną konstrukcję tłoka. 

Wykonana jest w większości z aluminium. Obsługuje też każdy rodzaj zaworu, jaki funkcjonuje na rynku (wymaga to rozkręcenia głowicy i przełożenia kilku elementów).

W zestawie znajdziesz uchwyt mocujący pompkę do ramy. Wyposażono go w rzep, który zapobiega zgubieniu pompki na trasie.

Jaka pompka do roweru jest niedroga i najbardziej uniwersalna? Prawdopodobnie ta wygra w nominowanej kategorii.

Pompka na naboje CO2 Topeak Air Booster Race Pod X

Topeak Air Booster Race Pod X to kompaktowy zestaw wyścigowy, który z łatwością zmieścisz w kieszonce swojej koszulki. W zestawie znajdują się dwa naboje CO2, dwie łyżki do opon i końcówka wykonana z aluminium obrabianego CNC. 

Zestaw możesz zamocować przy aerodynamicznej lub okrągłej rurze podsiodłowej, a całość spięta jest mocnym paskiem, który zapobiega zgubieniu elementów podczas jazdy. 

Pompka Topeak Dual Action z manometrem

Topeak Dual Action z manometrem to poręczna pompka służąca do pompowania kół w rowerach górskich. Jej maksymalna wydajność wynosi 60 PSI, a wbudowany w rączkę manometr jest w stanie dokładnie wskazać ciśnienie w oponie. Dwufunkcyjny tłok pozwala na wydajne pompowanie, a zintegrowana osłona przeciwkurzowa blokuje dostęp brudu wewnątrz pompki. 

Do pompki dołączony jest uchwyt z rzepem, który zapobiega zgubieniu jej nawet podczas dynamicznej jazdy w terenie.

Automatyczny kompresor Navitel Air 15 AL

Jaka pompka elektryczna do roweru będzie dobrym wyborem? Navitel Air 15 AL należy potraktować jako ciekawostkę. Jest to lekki i praktyczny kompresor zasilany akumulatorem. Jest w stanie sprawnie napompować oponę w rowerze, materac i piłkę lub oponę samochodową.

Warto jest mieć takie urządzenie jako zamiennik domowej pompki stacjonarnej lub wyposażenie sakwy w gravelu, gdy jesteś w trasie z dala od domu. Przyda się, zwłaszcza gdy chcesz spać pod namiotem na dmuchanym materacu. 

Wydajność akumulatora pozwala według producenta na napompowanie 12 kół w rowerach szosowych. Urządzenie jest dość niewielkich rozmiarów. Jesteś w stanie zmieścić go do kieszonki koszulki. Trzeba mieć jednak świadomość, że waga wynosi ponad 400 gramów.

Kompresor, bezprzewodowa elektryczna pompka Navitel Air 15 AL

Lezyne Alloy Drive 

Lezyne Alloy Drive to kompaktowa pompka wykonana z aluminium CNC, co pozwoliło na uzyskanie wyjątkowo lekkiej i poręcznej konstrukcji. W obudowie ukryto wężyk, dzięki któremu możesz napompować maksymalnie 6.3 BAR. Pompkę przymocujesz do ramy za pomocą kompozytowego uchwytu.

Pompka występuje w trzech różnych wersjach kolorystycznych i jest estetycznym wyborem dla kolarzy górskich i crossowych.

Lezyne Pressure Drive HP S ABS

Lezyne Pressure Drive HP S ABS to rozwinięcie poprzedniej konstrukcji. Pompka ta przeznaczona jest do pracy na wysokim ciśnieniu. Mniejsza średnica tłoków pozwala na szybkie napompowanie aż 8,3 Bar, co jak na ręczną pompkę przewożoną przy rowerze jest bardzo dobrym wynikiem. 

Jakość wykonania prezentuje się na najwyższym poziomie. Korpus wykonany jest z aluminium CNC, a wewnątrz obudowy ukryto wężyk ułatwiający użycie pompki. System ABS służy odpowietrzaniu pompki, co jest szczególnie pomocne przy zaworach typu Presta.

Jeśli zastanawiasz się, jaka pompka do roweru szosowego będzie dobrym towarzyszem treningu, to polecamy Lezyne Pressure Drive HP S ABS.

Jaką pompkę do roweru kupić? O tym musisz pamiętać

Każda z zawartych w artykule propozycji przeznaczona jest do trochę innego użytku. Nie jest więc łatwo wybrać jeden produkt, który wyraźnie jest najlepszy. 

Z pewnością w kategorii jakość/cena, warto zwrócić uwagę na Topeak Mini Dual. To prosta i niedroga pompka, którą napompujesz oponę w awaryjnej sytuacji. Teoretycznie możesz pokusić się nawet o opony szosowe, choć tutaj należy to traktować z lekką rezerwą.

W kategorii rozsądne minimum bardzo polecamy rzucić okiem na Lezyne Pressure Drive HP S ABS. To porządnie wykonana pompka ręczna, a jej dużą zaletą jest nie tylko spore ciśnienie, z którym sobie radzi, ale także wąski tłok, który bardzo efektywnie napełnia nawet szosowe opony powietrzem. Miłym dodatkiem jest wężyk, który ułatwia użycie. Kto raz tego spróbuje, nie wróci do klasycznej pompki z głowicą pompującą.

Jeśli potrzebujesz stacjonarnej pompki z prawdziwego zdarzenia, to Bontrager Dual Charger jest jedną z lepszych na rynku. Duży, czytelny manometr, dwa tryby pompowania, obsługa każdego zaworu i dostępność części zamiennych sprawiają, że to świetny wybór nawet do profesjonalnego serwisu.

Zakończenie

Pompka rowerowa to niezbędny dodatek do Twojego roweru. Można oczywiście kombinować z chodzeniem na stację benzynową i pompowanie kół „z partyzanta” przy kompresorze. Kto jednak ma na to czas? Zamiast tego zainwestuj w porządną pompkę i dbaj o to, by w Twoich oponach było zawsze prawidłowe ciśnienie.

Wszystkie pompki opisane w artykule znajdziesz w naszym sklepie internetowym. O tym, jaka pompka jest najlepsza, dowiesz się też z naszego video na YouTube.

Do następnego!