Ranking rowerów trekkingowych - 5 propozycji dla kobiet i mężczyzn

2025-05-20
Ranking rowerów trekkingowych - 5 propozycji dla kobiet i mężczyzn

Ranking rowerów trekkingowych to coś, na co czekają miłośnicy uniwersalnego sprzętu. Sprzedaż rowerów trekkingowych w Polsce utrzymuje się stale na wysokim poziomie. To niezawodne i praktyczne konstrukcje, które świetnie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. W tym artykule bierzemy pod lupę pięć mocnych propozycji z segmentu uniwersalnych rowerów do codziennej jazdy. Sprawdź, czy jest coś dla ciebie!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy jest sens kupować rower trekkingowy do 1500 zł,
  • czym jest rower trekkingowy,
  • jakich 5 modeli polecamy z naszej oferty,
  • jaki rower trekkingowy do 3000 warto rozważyć.

Spis treści:

  1. Dlaczego rower trekkingowy cieszy się taką popularnością w Polsce?
  2. Czym jest rower trekkingowy i dla kogo jest przeznaczony?
  3. Na co zwrócić uwagę przy wyborze rowerów trekkingowych?
  4. Ranking rowerów trekkingowych - nasze propozycje
  5. Bezpośrednie porównanie rowerów trekkingowych
  6. Podsumowanie

Dlaczego rower trekkingowy cieszy się taką popularnością w Polsce?

Popularność rowerów trekkingowych w Polsce wynika przede wszystkim ze zróżnicowanego ukształtowania terenu naszego kraju i wszechstronności, którą dają te rowery.

Polska to kraj, w którym przeważają rozległe niziny i łagodne pagórki, szczególnie w centralnej i północnej części, co sprzyja komfortowym wyprawom rowerowym po płaskich terenach.

Dopiero mieszkańcy południa kraju mogą potrzebować specjalistycznego roweru MTB. To tam mamy prawdziwe górskie szlaki, które potrafią wydobyć z takich konstrukcji pełen potencjał.

Taka różnorodność sprawia, że rower trekkingowy, u którego fundamentów stoi wszechstronność, jest świetnym wyborem dla większości rowerzystów żyjących w Polsce. Zwłaszcza tych, którzy jeżdżą turystycznie i rekreacyjnie.

Co łączy dobry rower turystyczny i najlepszy rower trekkingowy?

  • Lekka rama o wygodnej pozycji za kierownicą,
  • amortyzowany widelec o niewielkim skoku (63-80 mm),
  • możliwość zamontowania dodatkowych akcesoriów (bagażnik, błotniki, oświetlenie),
  • koła w rozmiarze 28" i prześwit na szerokie opony,
  • napęd Shimano z szerokim zakresem przełożeń,
  • dodatkowe akcesoria zwiększające komfort podróży w postaci amortyzowanej sztycy lub regulowanego mostka.

To właśnie trekkingi najlepiej odpowiadają na potrzeby polskich użytkowników: mają wysoki komfort jazdy i są skuteczne, jeśli chodzi o codzienne dojazdy. Z łatwością je spersonalizujesz i jeśli zajdzie taka konieczność, możesz z nich zrobić dobry rower turystyczny.

Czym jest rower trekkingowy i dla kogo jest przeznaczony?

Rower trekkingowy to wszechstronna konstrukcja, która ma na celu skutecznie łączyć najlepsze cechy rowerów szosowych, górskich i turystycznych.

W tej konstrukcji lekkość jazdy po asfalcie łączy się z wytrzymałością i stabilnością na mniej wymagających trasach w terenie. Trekkingi wyróżnia także wygodna pozycja za kierownicą, amortyzowany widelec i szereg praktycznych rozwiązań sprawiających, że są one chętnie wybierane jako środek transportu do pracy.

Na wyposażeniu trekkingów najczęściej znajdziesz szereg dodatkowych akcesoriów, takich jak: błotniki, bagażnik, stopka i zestaw oświetlenia. Nie są rzadkością też wysokiej jakości koła z szerokimi oponami. To sprawia, że taki rower jest świetnym wyborem dla każdego, kto chce komfortowo pokonywać trasy do pracy i od czasu do czasu pojeździć z rodziną po podmiejskich ścieżkach.

Komu rekomendujemy zakup roweru trekkingowego?

  • Każdemu, kto chce dojeżdżać do pracy rowerem,
  • komuś, kto szuka czegoś, co połączy rower mtb z szosą, a nie interesują go gravele,
  • komuś, kto wolny czas lubi spędzać w otoczeniu natury,
  • rowerzystom, którzy zainteresowani są rowerem turystycznym,
  • osobom, które mają problemy z kręgosłupem i nie mogą nadmiernie obciążać się podczas jazdy.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze rowerów trekkingowych?

Żeby znaleźć najlepszy rower trekkingowy dla siebie, musisz przeanalizować kilka jego cech konstrukcyjnych, które decydują o komforcie użytkowania. Dobry rower powinien być wszechstronny, solidny i łatwy do przystosowania do twojego stylu jazdy.

Rama i geometria

Rama jest fundamentem każdego roweru. W segmencie rowerów trekkingowych właściwie nie spotkasz się z innym materiałem ramy niż aluminium.

To lekki i odporny na korozję materiał, który jest idealny do codziennego użytku. Jest wytrzymały i niedrogi w produkcji, co sprawia, że nawet w tańszych rowerach masz dobrej jakości ramę.

Co z innymi materiałami? Zarówno stal, jak i włókno węglowe niemal nie występują. Można więc przyjąć, że aluminium jest standardem w trekkingach.

Trekkingi to przede wszystkim geometria nastawiona na wygodę. Nacisk kładziony jest na wyprostowaną pozycję. Kierownica ustawiana jest wyżej niż siodełko, rura górna jest krótsza, a rower ma dłuższy rozstaw osi. Dzięki temu rowerzysta nie obciąża nadmiernie pleców i nadgarstków nawet po kilku godzinach jazdy.

Damskie rowery trekkingowe mają "ramę z przekrokiem", czyli obniżoną górną rurą, dzięki czemu wsiadanie i zejście z roweru jest ułatwione.

Jeśli interesuje cię najlepszy rower trekkingowy, nie zapomnij o tym, by rama dawała możliwości zamontowania dodatkowych akcesoriów. Nawet jeśli dziś nie są ci jeszcze potrzebne, to za jakiś czas mogą okazać się bardzo pomocne i ułatwią ci przystosowanie roweru do aktualnych potrzeb.

Amortyzacja i komfort jazdy

Amortyzator przedni w rowerach trekkingowych ma rolę wspomagającą, a nie terenową. Zwykle możesz liczyć na skok między 50-80 mm (np. SR Suntour NEX lub RockShox Paragon) i skuteczne tłumienie nierówności na szutrach i leśnych ścieżkach. Amortyzacja przydaje się także podczas jazdy w mieście, gdzie ułatwia pokonywanie kostki brukowej i krawężników.

W modelach premium stosuje się amortyzator przedni z powietrzną komorą, który można precyzyjnie dopasować do wagi i stylu jazdy użytkownika.

Niezależnie od typu amortyzatora, bardzo przydatną funkcją jest blokada skoku. Pozwala ona usztywnić widelec na gładkiej nawierzchni i "wyłączyć" amortyzator przedni podczas jazdy po asfalcie. Zapobiega to "bujaniu" i utracie energii przy naciskaniu na pedały.

Szukając najlepszego roweru trekkingowego dla siebie, upewnij się, że widelec ma taką możliwość. Dobrze, gdy blokada będzie obsługiwana z manetki na kierownicy, by cały mechanizm był dla ciebie łatwy w obsłudze podczas jazdy.

Dla komfortu jazdy producenci wprowadzają też dodatkowe rozwiązania ułatwiające pokonywanie długich tras:

  • Siodełko z żelową lub piankową wkładką,
  • kierownica z ergonomicznymi chwytami,
  • szerokie opony umożliwiające jazdę na niskim ciśnieniu,
  • amortyzowana sztyca podsiodłowa zwiększająca komfort podróży.

Osprzęt i napęd

Pod pojęciem osprzętu kryją się wszystkie komponenty umożliwiające napędzanie roweru i zmianę biegów. Wchodzą w to korby, przerzutki, manetki, kaseta i łańcuch.

Napęd w rowerach trekkingowych powinien być przede wszystkim uniwersalny. Szukaj takich przełożeń, które pozwolą ci jechać zarówno na szybkich odcinkach szosowych, jak i na stromych podjazdach pod obciążeniem.

Najpopularniejszym rozwiązaniem w tej chwili jest stosowanie szerokiego zakresu przełożeń, który od kilku lat zadomowił się wśród rowerów górskich.

Standardem sprzed lat są napędy trzyrzędowe. Dziś takich rowerów trekkingowych właściwie nie ma już na rynku i nie ma w tym nic złego.

Nowoczesne kombinacje w układzie 2 × 10 lub 1 × 12, potrafią dawać zbliżony albo nawet szerszy zakres przerzutek ze względu na inne stopniowanie zębatek kasety i korby.

Przy wyborze nie sugeruj się tylko ilością biegów i skonsultuj zakup roweru z dobrym sprzedawcą. My zawsze podpowiadamy, czy dany rower ma przełożenie dostosowane do jazdy rekreacyjnej, czy sportowej.

Jakość działania napędu zależy od klasy zastosowanych komponentów.

W rowerach trekkingowych średnia półka osprzętu w zupełności wystarczy, aby cieszyć się płynną zmianą biegów. Droższe grupy (np. Shimano Deore i wyższe) charakteryzują się zwykle nieco mniejszą wagą i bardziej precyzyjną pracą, ale nawet podstawowe grupy turystyczne Shimano Cues zapewniają wysokiej jakości zmianę biegów.

Jeśli nie planujesz ekstremalnie ciężkich wypraw z kompletem sakw, to nawet podstawowa grupa Shimano Tourney będzie w zupełności wystarczająca do rekreacyjnej jazdy po ścieżkach rowerowych.

Unikaj zupełnie najtańszych rozwiązań spotykanych w marketowych rowerach, takich jak archaiczny wolnobieg zamiast kasety (łatwo go rozpoznać, ponieważ takie rowery mają zwykle 6-7 biegów z tyłu i brak markowych oznaczeń na części tylnego koła).

W trekkingu liczy się niezawodność - sprawny napęd to pewność, że podczas wycieczki nie zaskoczy Cię zerwany łańcuch czy rozregulowana przerzutka. Na szczęście większość dostępnych na rynku modeli znanych firm oferuje sensowny osprzęt już w standardzie.

Hamulce

W rowerach trekkingowych spotyka się trzy główne rodzaje hamulców:

Hamulce v brake - to tradycyjne szczękowe hamulce, które znajdziesz w najtańszych rowerach. Są łatwe w serwisie i regulacji, niedrogie w naprawie i prawie nie hamują, gdy spadnie deszcz.

Mechaniczne hamulce tarczowe - są lepsze niż hamulce v brake pod kątem siły hamowania, lepiej radzą sobie w trudnych warunkach atmosferycznych i są stosunkowo łatwe do naprawy.

Hydrauliczne hamulce tarczowe - to typ hamulca, który oferuje wysoką precyzję i siłę hamowania bez względu na warunki pogodowe. Od czasu do czasu wymagają zaawansowanego serwisu, który utrzyma je w dobrej kondycji.

Obecnie standardem stają się hydrauliczne hamulce tarczowe. Model Shimano MT200 to rozsądne minimum, które pozwala utrzymać dobrą kontrolę nad rowerem i zapewnia bezpieczeństwo w każdych warunkach.

W kwestii hamulców nie polecamy oszczędności. To elementy, których wymiana na lepsze jest kompletnie nieopłacalna w trakcie używania roweru. Znacznie bardziej opłacalne jest kupienie roweru z dobrej klasy hamulcami.

Koła i opony

Koła w rowerze trekkingowym muszą sprostać długim trasom i często zwiększonemu obciążeniu, dlatego zwraca się uwagę zarówno na ich rozmiar, jak i wytrzymałość.

Standardem w trekkingach są duże koła - najczęściej o średnicy 28 cali (700C). Większe koło lepiej pokonuje nierówności i ma mniejsze opory toczenia, co przekłada się na łatwiejsze utrzymywanie prędkości na długich dystansach.

Niektóre trekkingi - zwłaszcza w mniejszych rozmiarach ram lub dedykowane do bardzo ciężkich wypraw - mogą mieć koła 27.5 cala, choć jest to rzadkość. To rozwiązanie przejęte z rowerów górskich, dające nieco większą wytrzymałość (grubsze szprychy, mocniejsze obręcze, szersza opona z terenowym bieżnikiem) kosztem gorszego toczenia. Dla większości użytkowników 28 cali będzie właściwym wyborem, oferowanym w przeważającej liczbie modeli.

Dobre koła trekkingowe powinny mieć wzmocnione, podwójnie stożkowe obręcze (tzw. podwójne ścianki) oraz minimum 32 szprychy, a najlepiej 36 - tak, by poradzić sobie z dodatkowym ciężarem bagaży oraz nierównościami terenu.

Warto zwrócić uwagę na piasty - te na łożyskach maszynowych są trwalsze i mniej kłopotliwe w serwisie, ale nawet klasyczne piasty kulkowe od renomowanych producentów (np. Shimano) będą działać długo przy regularnej konserwacji.

Jeśli należysz do tych mniej filigranowych rowerzystów, którzy lubią od czasu do czasu zjeść dobre ciastko, wybierz rower z solidnymi kołami. Dzięki temu posłuży ci on znacznie dłużej mimo zwiększonego obciążenia podczas jazdy.

A co z oponami?

Opony w trekkingu to kompromis między szybkością a przyczepnością. Najczęściej stosuje się opony o średniej szerokości (około 35-45 mm), z umiarkowanym bieżnikiem.

Zbyt agresywny, terenowy bieżnik nie jest potrzebny - zwiększa opory toczenia i męczy na asfalcie. Dlatego w rowerze trekkingowym opona ma zwykle gładki lub lekko terenowy profil, który dobrze toczy się po szosie, a zarazem zapewnia pewność na szutrze czy ubitej ścieżce.

Dobra opona trekkingowa powinna mieć także wkładkę antyprzebiciową (specjalną warstwę gumy lub kevlaru), która zmniejsza ryzyko złapania „gumy” na ostrych kamieniach czy szkle. Docenisz to szczególnie na długiej wycieczce, gdzie przebita dętka potrafi popsuć plany.

Wiele trekkingowych opon posiada również odblaskowy pasek na bokach - drobny element, który znacznie poprawia boczną widoczność roweru po zmroku.

Akcesoria i wyposażenie dodatkowe

Nawet najlepszy rower trekkingowy warto wyposażyć w dodatkowe akcesoria. Zdarza się, że dostaniesz je od razu przy zakupie, a większość producentów takie wersje nazywa "equipped". Jakie dodatkowe elementy warto mieć w przypadku roweru trekkingowego?

  • Błotniki - pozwalają na bardziej komfortową jazdę w deszczu i po mokrej nawierzchni. Dzięki nim zła pogoda będzie znacznie mniejszym zaskoczeniem niż zwykle.
  • Pompka - warto ją mieć przy sobie na wypadek złapania gumy. Podobnie jak zapasową dętkę. Przygotowaliśmy dla was różne wersje pompek RWR, zaglądajcie, bo to fajne dodatki do roweru.
  • Oświetlenie - mimo że prawo nie nakazuje całorocznej jazdy z włączonym oświetleniem w rowerze, to nawet w dzień warto z niego korzystać. Zwiększenie swojej widoczności na drodze to jeden z najprostszych sposobów na podniesienie bezpieczeństwa. Lampki z RWR jak najbardziej będą wystarczające.
  • Podpórka - niezbędny element, jeśli parkujesz swój rower na postoju, lub pod sklepem. Podczas rekreacyjnej jazdy jest to jeden z najbardziej przydatnych dodatków do roweru.
  • Bagażnik - absolutny "must-have", jeśli wykorzystujesz rower jako środek transportu do pracy. Bez problemu pomoże ci w przewiezieniu torby lub plecaka, co zwiększa komfort podróży z dodatkowym bagażem.
  • Przedni bagażnik - element, który warto rozważyć, jeśli chcesz ze swojego trekkinga zrobić rower turystyczny. Nie wszystkie rowery dają możliwość zamontowania go, więc jeśli planujesz jazdę turystyczną, dopytaj sprzedawcę, czy wybrany przez ciebie rower ma taką opcję.
  • Osłona łańcucha - jest szczególnie przydatna, gdy jeździsz rowerem do pracy. Chroni twoje spodnie przed pobrudzeniem. W segmencie trekkingów nie jest standardowym wyposażeniem i być może warto będzie dołożyć ją osobno.

Ranking rowerów trekkingowych - nasze propozycje

Nasz ranking rowerów trekkingowych nie jest w stanie uwzględnić wszystkich rowerów, które są warte uwagi, ale da ci pewien przegląd tego, co mamy w ofercie.

Każda z wybranych propozycji ma solidną konfigurację i spełnia kryteria: "najlepszy rower trekkingowy" dla kogoś, kto ją kupi. To po prostu dobre rowery, które nie będą sprawiały ci kłopotu podczas eksploatacji.

Giant Attend RS 2 2023

Giant Attend RS 2 2023 to rower miejsko-trekkingowy, dostępny w wersji damskiej z obniżonym przekrokiem i męskiej. To przykład roweru, który często objęty jest wyprzedażami rocznika i może być szczególnie opłacalny w zakupie.

Lekka, rama wykonana z aluminium ALUXX łączy niską masę z dużą sztywnością. Zastosowana geometria sprzyja stabilnemu prowadzeniu na prostych odcinkach przy zachowaniu komfortu na zakrętach.

Komfort jazdy podnoszą amortyzowany widelec SR Suntour CR7V oraz amortyzowany wspornik siodła Giant (350 mm). Rower ma wygodną pozycję za kierownicą (regulowany, aluminiowy wspornik kierownicy) i szerokie, miękkie siodełko Selle Royal Essenza Plus.

Te rozwiązania tłumią drgania i ułatwiają długie, rekreacyjne wycieczki. Sztywny, aluminiowy mostek i rozsądnie dobrana długość górnej rury zapewniają kontrolę bez nadmiernego pochylania ciała, dzięki czemu jazda jest naturalna nawet w miejskim ruchu czy na lekko wyboistej ścieżce.

Napęd stanowią sprawdzone komponenty Shimano - 3-rzędowa korba Prowheel (28/38/48T) z tylną przerzutką Shimano Acera i przednią Tourney. Taki układ (3×7) zapewnia szeroki zakres przełożeń, umożliwiając łatwe pokonywanie podjazdów i szybką jazdę na płaskim.

Hamulce to niezawodne szczękowe V-Brake firmy Tektro. Choć prostsze niż hydraulika, V-Brake zapewniają pewne i łatwe w serwisie hamowanie, adekwatne do turystyczno-miejskiego charakteru roweru.

Dodatkowym atutem jest fabryczne wyposażenie w akcesoria przydatne na trasie: bagażnik z systemem MIK, błotniki, osłona łańcucha, pełne oświetlenie (dynamo w piaście przedniej) oraz podpórka.

Attend RS 2 2023 jest gotowy do jazdy „prosto z pudełka” - idealnie nadaje się do dojazdów do pracy, codziennej jazdy po mieście oraz rekreacyjnych wypraw po asfaltowych lub szutrowych trasach.

To klasyczna konstrukcja, która łączy w sobie cechy rowerów trekkingowych z rowerami turystycznymi.

Polygon Heist X7 RWR

Polygon Heist X7 RWR to wszechstronny rower crossowy powstały we współpracy marki Polygon ze Sprint-Rowery (stąd logo RWR). Chcieliśmy przygotować dla was wyjątkową propozycję i mamy wrażenie, że ten model przeszedł nawet nasze oczekiwania.

Heist X7 RWR łączy w sobie cechy roweru górskiego, szosowego i miejskiego - tak, aby sprostać różnym wyzwaniom na trasie. To jeden z najlepszych rowerów trekkingowych na rynku w tym momencie.

Lekka aluminiowa rama ALX zapewnia wytrzymałość i sportową sztywność, a jednocześnie wygodną pozycję za kierownicą. Dzięki obniżonej główce pozycja jest dynamiczna, a rower znakomicie przyspiesza. W połączeniu ze sztywnymi osiami (przód i tył), daje to jeden z najbardziej responsywnych rowerów trekkingowych w tym segmencie.

Z przodu zastosowano wysokiej klasy powietrzny amortyzator Suntour NCX-D (skok 63 mm) z blokadą sterowaną z kierownicy - dzięki niemu nierówności terenu są skutecznie wybierane, a Ty zachowujesz kontrolę nawet na wyboistych ścieżkach. Gdy teren się wypłaszczy, możesz zablokować widelec dla efektywniejszej jazdy po asfalcie za pomocą manetki na kierownicy.

W modelu postawiono na nowoczesny napęd 1 × 11 Shimano CUES U6000, który upraszcza obsługę biegów (jedna manetka) i eliminuje przednią przerzutkę, redukując wagę oraz ryzyko spadania łańcucha.

Mimo pojedynczej zębatki z przodu szeroka kaseta zapewnia przełożenia zarówno na szybkie odcinki szosowe, jak i strome podjazdy w terenie.

By jazda była jeszcze lepsza i bardziej bezpieczna, zastosowaliśmy w tym modelu hamulce Shimano MT410, które cechują się wysoką wydajnością w każdych warunkach pogodowych.

Na komfort jazdy wpływają także dodatki takie jak amortyzowana sztyca podsiodłowa oraz opony WTB Riddler 700x45C o zwiększonej objętości - dzięki nim rower płynnie pokonuje nierówności i pewnie trzyma się nawierzchni, czy to na asfaltowej drodze, czy na leśnej ścieżce.

Jeśli szukasz roweru crossowego o doskonałym stosunku jakości do ceny, który jest zarazem stylowy i funkcjonalny, Polygon Heist X7 RWR może być strzałem w dziesiątkę.

To rower, który wygrywa ranking rowerów trekkingowych w kategorii cena/jakość.

Unibike Xenon 2025

Unibike Xenon 2025 to topowy rower crossowy polskiej marki Unibike, stworzony dla wymagających użytkowników szukających uniwersalnego sprzętu z wyższej półki.

Producent ten słynie z przemyślanych, solidnych rozwiązań i atrakcyjnej specyfikacji w rozsądnej cenie - a Xenon jest tego świetnym przykładem.

Zbudowano go na hydroformowanej aluminiowej ramie o komfortowej geometrii. Pozycja za kierownicą jest wygodna zarówno na asfalcie, jak i na szutrowych ścieżkach.

Xenon otrzymał zaawansowany amortyzator SR Suntour NCX-E Air (skok 63 mm) z regulacją ciśnienia powietrza i hydrauliczną blokadą skoku obsługiwaną manetką na kierownicy. Taki widelec nie tylko skuteczniej pochłania nierówności niż tańsze konstrukcje sprężynowe, ale pozwala też dostosować twardość do Twojej wagi i stylu jazdy - to duży plus, jeśli zależy Ci na maksymalnym komforcie i kontroli w terenie.

Napęd Shimano CUES U8000 (2 × 11) wynosi Xenona na wyższy poziom wydajności: dostajesz do dyspozycji aż 22 biegi, które płynnie zmienisz nawet pod obciążeniem, a dzięki podzespołom z grupy odpowiadającej dawnemu Shimano Deore całość pracuje precyzyjnie i wytrzyma intensywną eksploatację.

Ten rower z łatwością rozpędzisz na prostej szosie (największe przełożenia pozwalają na szybką jazdę), ale równie dobrze poradzi sobie on na trudniejszych szlakach - najlżejsze biegi i terenowe opony 700x42C z agresywniejszym bieżnikiem (Schwalbe Smart Sam z mieszanką Addix) sprawiają, że Xenon 2025 to prawdziwie wszechstronna propozycja.

Xenon ma także wydajne hamulce (hydrauliczne hamulce tarczowe Cues U8000) zapewniające dobrą modulację i siłę hamowania przy zjazdach.

Co ciekawe, producent zrezygnował z amortyzowanej sztycy na rzecz klasycznej lekkiej podsiodłówki - rozwiązanie to docenią rowerzyści nastawieni bardziej sportowo, którym zależy na niższej masie i efektywniejszym przekazywaniu siły na pedały.

Cała reszta wyposażenia także jest na wysokim poziomie: wygodne chwyty kierownicy i sportowe siodełko Selle Royal dbają o Twój komfort, a w komplecie otrzymujesz też przydatne akcesoria jak stopka do parkowania.

Unibike Xenon 2025 to dobra propozycja dla tych, którzy chcą mieć uniwersalny rower do wszystkiego. To rower, który sprawdzi się jako szybki rower fitness, lub zamiennik roweru MTB podczas jazdy po mniej wymagających ścieżkach.

Trek Dual Sport 2 Gen 5

Trek Dual Sport 2 Gen 5 to wszechstronny rower hybrydowy nowej generacji, zaprojektowany z myślą o komforcie i radości z jazdy w zróżnicowanym terenie. Jest to jeden z hitów sprzedażowych marki Trek.

W odróżnieniu od wielu typowych crossówek Trek w tym modelu zrezygnował z tradycyjnego amortyzatora na rzecz sztywnego widelca - dzięki temu rower jest lżejszy, łatwiejszy w konserwacji i bardziej efektywny na gładkich nawierzchniach.

Aluminiowy widelec jest sztywny, ale producent zastosował sprytny trik: koła mają rozmiar 650B (27,5"), z oponami o szerokości 50 mm. Te większe, „mięsiste” opony działają jak naturalna amortyzacja, wygładzając nierówności i dając poczucie pewności na wybojach.

Jednocześnie, w połączeniu z lekką ramą Alpha Gold Aluminium o wewnętrznym prowadzeniu kabli, rower zachowuje świetną dynamikę - poczujesz, że przyspiesza żwawo na asfalcie, nie tracąc energii na zbędne uginanie się zawieszenia.

Napęd 2 × 9 Shimano zapewnia 18 przełożeń, co w praktyce oznacza, że zawsze znajdziesz wygodny bieg - czy wspinasz się pod górkę, czy pędzisz z wiatrem po prostej.

Dual Sport 2 Gen 5 ma wydajne hydrauliczne hamulce tarczowe, które działają pewnie niezależnie od pogody, więc deszcz czy błoto Cię nie zaskoczą podczas dojazdu do pracy lub hamowania przed przeszkodą na ścieżce.

Jako rower „do wszystkiego”, model ten został wyposażony w liczne mocowania na akcesoria - z łatwością zamontujesz tutaj bagażnik, błotniki, a nawet stopkę czy uchwyt na bidon, co czyni go świetnym kandydatem na praktyczny rower miejski i trekkingowy.

Kierownica z ergonomicznymi chwytami oraz przemyślana geometria ramy sprawiają, że pozycja rowerzysty jest wygodna nawet podczas dłuższych wycieczek.

Dual Sport 2 doskonale czuje się zarówno na utwardzonych drogach, ścieżkach rowerowych, jak i na szutrowych duktach czy parkowych alejkach. To typowy rower typu „fitness” - idealny dla kogoś, kto jeździ rekreacyjnie dla kondycji, dojeżdża rowerem do pracy, a w weekend lubi zapuścić się na nieodkryte ścieżki poza miastem.

Bezpośrednie porównanie rowerów trekkingowych

Model

Typ ramy

Materiał ramy

Amortyzator (widelec)

Napęd

Hamulce

Koła (rozmiar / opony)

Przeznaczenie

Giant Attend RS 2

Turystyczna

Aluminium (ALUXX)

SR Suntour CR7V (amortyzator przedni)

3x7 Shimano Acera i Tourney

V-brake

700 x 35C

Asfalt, drogi szutrowe, miasto, dojazdy, rekreacja

Polygon Heist X7 RWR

Crossowa (unisex)

Aluminium ALX

SR Suntour NCX-D Air, 63 mm (powietrzny)

1 × 11 (Shimano CUES U6000)

Hydrauliczne tarczowe (Shimano MT400)

700c / 45 mm (do 50 mm)

Dojazdy, asfalt, szutry, las, jazda fitnessowa, jazda sportowa

Unibike Xenon 2025

Crossowa (męska)

Aluminium 6061 T6

SR Suntour NCX-E Air, 63 mm (powietrzny)

2 × 11 (Shimano CUES U8000)

Hydrauliczne tarczowe (Shimano CUES U8000)

700c / 42 mm

Jazda rekreacyjna, szybka turystyka, zacięcie sportowe

Trek Dual Sport 2 Gen 5

Hybrydowa (unisex)

Aluminium Alpha Gold

Sztywny aluminiowy

2 × 9 (Shimano)

Hydrauliczne tarczowe (OEM Shimano / Tektro)

27.5” / 50 mm

Miasto, fitness, szuter, parkowe trasy, codzienne dojazdy

Podsumowanie

Jak widzisz, każdy z przedstawionych modeli ma trochę inną charakterystykę i odpowiada na różne potrzeby.

Wybierając najlepszy rower trekkingowy dla siebie, warto uwzględnić, po jakich trasach zamierzasz się poruszać. Niektóre z tych rowerów mają charakter zbliżony do gravela, inne rewelacyjnie odpowiadają na potrzeby rekreacyjnego rowerzysty.

Na szczęście nie musisz wybierać w ciemno! Nasz zespół handlowy z chęcią ci pomoże i wybierze z tobą rower marzeń. Taki, który w doskonały sposób odpowie na twoje potrzeby dotyczące jazdy rowerem. Zapraszamy serdecznie do naszego sklepu i korzystania z naszych promocji na szeroką ofertę modeli, które mamy dostępne.

Do następnego!

Polecane produkty